نیشابور-شهردار نیشابور از عضویت شهر شکوه تمدن و تاریخ ایران زمین و ابرشهر ایران که افتخار پایتختی کتاب را برعهده دارد، در مجمع جهانی شهرهای اسلامی خبر داد.

نیشابور عضو مجمع جهانی شهرهای اسلامی شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، شهردار پایتخت کتاب ایران(نیشابور) در این خصوص اظهار داشت: مجمع جهانی شهرهای اسلامی با عضوگیری از بین شهرهای اسلامی به منظور ترویج ارزش‌های اسلامی در محیط‌های ساخته شده، توسعه رویکردهای حق مدار در سکونتگاه‌های انسانی در جهان اسلام و بر پایه نهضتی بر مبنای هویت و ارزش‌های مشترک ایجاد شده است.

هادی مسلمی گفت: این مجمع با توجه به تأکید متون دین مبین اسلام و قرآن مجید، نهج البلاغه و... اهمیت و ضرورت کاربردی کردن مفاهیم و ارزش‌های دینی در سبک زندگی و کالبد شهرهای اسلامی، توسعه پایدار بر اساس موازین و ارزش‌های دین مبین اسلام و همچنین مدیریت منابع بر اساس ظرفیت شهرهای اسلامی در شهرهای ۴۸ کشور عضو مجمع عضو گیری را آغاز کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مجمع جهانی شهرهای اسلامی(WAIC)، به عنوان «سازمان تخصصی توسعه شهری پایدار در کشورهای اسلامی» با همکاری سازمان‌های ملی و بین‌المللی و به میزبانی جمهوری اسلامی تأسیس شده است.

مسلمی یادآورشد: مجمع جهانی شهرهای اسلامی در تعامل کامل با سازمان اسکان بشر ملل متحد و بنیاد بین‌المللی رهبران شهری است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.