بجنورد- امام جمعه بجنورد گفت: در حال حاضر دنیا هر تصمیمی که می خواهد بگیرد گزینه ایران اسلامی پیش روی آن هاست، امروز ایران معادلات مستکبران را بر هم ریخته است.

ایران معادلات استکبار را بر هم ریخته است
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز استان با اشاره به اینکه در گذشته هیچ سرعت گیری مقابل پای مستکبران وجود نداشت، خاطرنشان کرد: امروز ایران سرعت گیر بزرگ مستکبران است، در حال حاضر ایران در بسیاری از زمینه ها رشد کرده است اما هنوز به این میزان قانع نیستیم.
وی با اشاره به میلاد حصرت زینب (س) و روز پرستار نیز گفت: این بانوی بزرگوار علاوه بر اینکه پرستاری بسیار خوب برای امام سجاد(ع) بود، بسیاری از ویژگی های دیگر همچون دفاع، حجاب، هوشمندی، قاطعیت، دانش و... را به همراه داشت.
وی افزود: ما الگوهایی همچون حضرت فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) را داریم بنابراین به دنبال الگوهای بدلی نباشیم و از الگوهای وارداتی الگو نگیریم.
بیعتی دوباره با آرمانهای امام و انقلاب
امام جمعه جاجرم  نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان، ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت:همه باید با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دهیم که همواره پیرو راه شهدا، انقلاب، اسلام و رهبری بوده و هستیم و تا آخرین نفس از ارمانهای انقلاب حمایت خواهیم کرد.
حجت الاسلام موسوی افزود: باید همواره دستاوردهای انقلاب را بیان کنیم تا جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را درک نکرده اند بدانند چه زحمتهای فراوانی برای این انقلاب کشیده شده و چه خونهایی برای به ثمر نشستن آن به ثمر رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: دشمن به دنبال آن است که نسل جدید دستاوردهای انقلاب را فراموش کند تا از انقلاب و اسلام جدا شوند اما ما نباید اجازه دهیم دستاوردهای انقلاب به فراموشی سپرده شود.
موسوی خاطر نشان کرد: در زمان طاغوت شاه با استفاده از جهل و غفلت مردم به آنها حکومت میکرد و همواره از آگاه بودن مردم می هراسید امروز نیز دشمن به دنبال آن است تا نگذارد جوانان ما دستاوردهای انقلاب را بدانند تا با استفاده از غفلت آنها بتواند دوباره بر ملت ما حکومت کند.
خطیب نماز جمعه جاجرم افزود: امروز وظیفه داریم با روشنگری جونان را از وضعیت بد قبل از انقلاب آگاه کنیم تا خدمات انجام شده در زمان انقلاب اسلامی برای آنها ملموس گردد.
موسوی در ادامه گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۷۰۰ طرح و پروژه عمرانی در استان به بهره برداری رسید که همه از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است.
وی گفت: متاسفانه امروزه جذب اعتبار با رابطه انجام میشود و ظابطه کمتر در نطر گرفته می شود و مسولین شهرستانی باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا بتوانند در جذب اعتبارات لازم برای شهرستان از حقوق مردم دفاع کنند.
موسوی خاطر نشان کرد: مسولین سیاسی شهرستان باید انتقاد پذیر باشند و از انتقادات دلسوزانه خبرنگاران و مردم نهراسند و به دنبال تکذیب نباشند و همواره از انتقادهای دلسوزانه که در جهت رشد و اعتلای شهرستان است استقبال کنند.
رمز بقای انقلاب اسلامی حفظ انقلاب درونی و روحی ملت است
امام جمعه فاروج نیز در خطبه این هفته نماز جمعه ضمن گرامیداشت دهه فجر، رمز بقای انقلاب اسلامی راحفظ انقلاب درونی و روحی ملت دانست و گفت: انقلاب اسلامی، تجلی اسلام استکبارستیز در مقابل آمریکای اسلام‏ ستیز و اسلام آمریکایی‏ است و معادلات قدرتهای زورگوی شرق و غرب را به هم ریخت وآنها را خلع صلاح کرد.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده اسلامی بودن، مردمی بودن، رهبری دینی و ولایت مطلقه فقیه وحفظ انگیزه های الهی واتحاد و وحدت در مقصد را راز ماندگاری انقلاب اسلامی برشمرد و اظهارداشت: خدمات  جمهوری اسلامی به ملت ایران غیر قابل مقایسه با قبل از انقلاب است.
وی ۲۲ بهمن را مظهر اقتدار و عزت ملی، نشان زنده بودن ملت برشمرد و افزود: در روز ۲۲ بهمن برگ زرینی بر افتخارات ملت ایران انقلابی افزوده خواهد شد.
وی افزود: مزدوران داخلی دشمنان به خود بیایند وتوبه کنند وبه صف متحد ملت بپیوندند.
وی با تحلیل فرمان پرجنجال ترامپ و واکنش گسترده مردمی در آمریکا و جهان، افزود:این فرمان نابخردانه نشان از استیصال شیطان بزرگ در برابر امت اسلامی دارد و بیشترین ضربه به خود آمریکا وارد می شود.
خطیب جمعه فاروج هدف اصلی استکبار راحذف رهبران شیعی و درگیری بین تمدنی دانست و افزود: استکبار در تلاش برای هرج و مرج نشان دادن امت اسلامی و درگیری بین قومیت‏ها و اقلیت‏ها است و تنها راهی را که می ‏تواند امنیت منافع خود و رژیم صهیونیستی را در منطقه تضمین کند، به‏ وجود آوردن درگیری براساس مذاهب اسلامی است.
حجة الاسلام قلی زاده درادامه اظهارداشت: اختناق و فشار، حربه دائمی استکبار علیه علما در کشورهای اسلامی است. استکبار و ارتجاع براساس برنامه‏ ای ازپیش تعیین‏ شده درصدد گسترش جنگ بین شیعه و سنی هستند. 
وی با اشاره به حضور معاون عمرانی استاندار در نماز جمعه شهرستان فاروج، با اشاره به فعال نبودن شهرک صنعتی، نامناسب بودن برخی از راههای روستایی  افزود: بودجه برای مصلی شهر ستان فاروج، وضعیت اشتغال در شهرستان بحرانی است چاره اندیشی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.