ایلام- رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۵ دستگاه آمبولانس تیپ سی مجهز به تخت ای.سی. یو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ایلام اهداء شد.

تعداد ناوگان امدادی در ایلام به ۶۰ دستگاه افزایش یافت/ زمان حضور در محل حادثه به ۸ دقیقه می رسد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی دل پیشه صبح یکشنبه در آیین رونمایی از این ناوگان های امدادی اظهار داشت: برای این تعداد آمبولانس ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با تحویل این آمبولانس ها، تعداد ناوگان های امدادی در استان ایلام به ۶۰ دستگاه افزایش می یابد، افزود: البته بخشی از این آمبولانس ها فرسوده و قدیمی هستند و به هر شهرستان با توجه به شرایط و موقعیت آن منطقه بین یک تا سه آمبولانس داده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام بیان داشت: با اختصاص این تعداد آمبولانس پیشرفته که به امکانات ای سی یو و برخی از آنها تجهیزات سی سی یو مجهز هستند، زمان حضور ناوگان های امدادی استان در محل حادثه به هشت دقیقه می رسد.

علی دل پیشه با اشاره به اینکه برای هر دستگاه آمبولانس و تجهیزات آن حدود پنج میلیارد ریال هزینه شده است، یادآور شد: ۱۵ دستگاه آمبولانس تیپ سی مجهز به تخت ای سی یو از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان ایلام اهداء شد.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر استان ایلام ۳۵ پایگاه فوریت های پزشکی دارد، خاطر نشان ساخت: سعی و هدف دانشگاه علوم پزشکی افزودن پنج پایگاه دیگر به مجموع این مراکز امدادی در نقاط مختلف استان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به امر سلامت و حوزه بهداشت و درمان دارد، تصریح کرد: امسال در استان ایلام برای تأمین و تجهیز مراکز درمانی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.