ایلام- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام گفت: به علت سرما و برودت شدید هوا، تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کنتور و انشعاب آب مشترکان در شهرهای استان ایلام دچار ترکیدگی و خسارت شد.

۲۲۰۰ کنتور بر اثر سرما ترکید/ تحمیل خسارت ۲ میلیاردی بر مشترکان ایلامی

داراب بیرنوندی روز یکشنبه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه تا کنون تعداد یک هزار و ۳۰۰ مورد از این کنتورها تعویض شده اند، اظهار داشت: با تلاش بی وقفه همکاران، مابقی کنتورها نیز در حال تعویض هستند و تلاش می شود تا در سریع ترین زمان ممکن رفع مشکل شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال و قبل از ورود سامانه برف و سرما به استان، به مشترکان عزیز توصیه ها و هشدارهای لازم در خصوص رعایت مسائل ایمنی و تأمین پوشش انشعابات، تأکید شده است، افزود: متأسفانه به دلیل عدم عایق بندی مناسب؛ اغلب کنتورها، انشعابات و لوله کشی های بدون حفاظ و پوشش، در این چند روز دچار خسارت شدید شده اند.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان ایلام با بیان اینکه این سرما و یخبندان، بیشترین خسارت را به کنتورها و انشعابات مجتمع های مسکن مهر وارد ساخته است، بیان داشت: در این مجتمع ها چون متولی خاص و مدیریت واحدی وجود ندارند، متأسفانه بیشتر کنتورها و انشعابات رها شده اند و عایق بندی لازم صورت نمی گیرد.

داراب بیرنوندی با اشاره به اینکه با تمهیدات اندیشیده شده، خوشبختانه این برف و سرما هیچگونه خسارتی بر مخازن و منابع اصلی تأمین و توزیع آب شرب شهروندان، وارد نکرده است، یادآور شد: بیشتری خسارت وارده بر کنتورها و انشعابات، مربوط به مشترکین شهر ایلام بوده است.

وی با بیان اینکه در شهر ایلام بیش از یک هزار و ۷۵۰ کنتور و انشعاب آب مشترکین دچار ترکیدگی و خسارت شده است، تصریح کرد: به علت برف و سرما و برودت شدید هوا، تا کنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کنتور و انشعاب آب مشترکان در شهرهای استان ایلام دچار ترکیدگی و خسارت شده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان ایلام با اشاره به اینکه برف و سرمای اخیر، بیش از ۲ میلیارد ریال بر مشترکین خسارت تحمیل کرده است، تأکید کرد: با وجود بارندگی های چشمگیر اخیر؛ متأسفانه به علت کاهش شدید بارندگی های در بلند مدت، تمام شهرهای استان ایلام(بجز شهر بدره) همچنان با کمبود منابع آبی مواجه هستند.

داراب بیرنوندی با بیان اینکه بارندگی های بلند مدت در تأمین منابع آبی  و افزایش ذخائر زیرزمینی، نقش اساسی دارند، گفت: به علت کاهش میزان بارندگی در بلند مدت؛ هم اکنون شهرستان دهلران با بیشترین کمبود منابع آبی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ایلام نیز در مقایسه با بلندمدت، تا کنون بیش از ۴۰ درصد کاهش بارندگی گزارش شده است، اظهار داشت: می طلبد که مردم استان ایلام با صرفه جویی مناسب و استفاده بهینه؛ قدر دان این مایه حیاتی باشند و بیهوده آن را هدر ندهند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری  استان ایلام با بیان اینکه میزان مصرف سرانه آب در استان ایلام بیش از میانگین کشوری است، افزود: میزان سرانه مصرف آب در شهر ایلام، حدود ۲۸۰ لیتر در شبانه روز است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.