اهواز- امام جمعه اهواز و نماینده ولی فقیه در خوزستان رمز پیروزی انقلاب اسلامی را اتحاد میان مردم و اصناف دانست و گفت: امروز نیز نسل‎های گذشته باید روی بیعت خود باقی بمانند و نسل‎های جدید نیز دنباله‎رو پیشینیان خود باشند.

اتحاد مردم و اصناف رمز پیروزی انقلاب بود

به گزارش قدس آنلاین  آیت‎الله موسوی‌جزایری در دیدار با جمعی از اصناف و مسئولان استانی که صبح یکشنبه در حسینیه بقیه‎الله اهواز برگزار شد، اظهار کرد:‌ ایامی که در آن قرار داریم ما را به یاد ایام انقلاب و آن‎چه که در بین سال‎های ۵۰ تا ۵۷ رخ داد، می‌اندازد. در دهه ۵۰ سرعت تحولات و حوادث به تدریج افزایش یافت تا جایی که در سال ۵۵ و ۵۶ با تعویض هویدا و روی کار آمدن آموزگار، انقلاب ایران وارد مرحله جدیدی شد.

وی ادامه داد:‌ روز اول آبان ۵۶ بود که آقاسید مصطفی خمینی فرزند امام (ره) از دنیا رفت و بعضی بر این باور بودند که او به شهادت رسیده است؛ از طرفی امام در غربت تحت فشار و انواع ناملایمات قرار داشت.

آیت‌الله موسوی‌جزایری با بیان این‎که درگذشت فرزند امام احساسات مردم را برانگیخته بود، یادآور شد: مردم بسیار به امام ارادت داشتند اما در جو اختناق ایران عملا نمی‎توانستند کاری از پیش ببرند.
 
وی خاطرنشان‌کرد:‌ وقتی رژیم با ارادت مردم نسبت به امام خمینی (ره) مواجه شد، مقاله اهانت‎آمیزی در روزنامه اطلاعات منتشر کرد که همین اهانت جرقه سرنگونی شاه را به وجود آورد؛ چرا که این مطلب، مردم قم و در راس آن علما را به جوش و خروش آورد و باعث شد تظاهرات کنند و از امام پشتیبانی کنند. در این راستا بسیاری از اصناف در شرایطی که یک روز تعطیلی ضررهای کلانی را به آن‎ها وارد می‎کرد، ‌اما به دلیل ارادتی که به امام داشتند با اعتصاب و تعطیلی مغازه‎ها به تظاهرات پرداختند.
 
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان افزود:‌ این تظاهرات باعث شد تا ماموران رژیم به دستور شاه به روی مردم و علما آتش بگشایند و بسیاری را به شهادت برسانند. در این برهه، انقلاب در حال اوج‌گیری بود و چنانچه بررسی کنیم که عامل پیروزی ملت ایران چه بود، درمی‎یابیم که اتحاد مردم و اصناف علت اصلی پیروزی ملت بود.

وی ادامه داد: این اتحاد از آن جهت که پشتیبانی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود، مقدس شمرده می‎شد. این اتحاد رمز پیروزی انقلاب اسلامی بود. امروز نیز نسل‎های گذشته باید روی بیعت خود باقی بمانند و نسل‎های جدید نیز باید راه پیشینیان را ادامه دهند و از هیاهوی مستکبران نیز هراسی نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.