بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: توسعه و رونق تولید از گام های مهم و اصلی ایجاد اشتغال در سطح جامعه است.

توسعه تولید گام اصلی در ایجاد اشتغال است/ به دنبال کاهش بیکاری در استان هستیم

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا صالحی اظهار داشت: توسعه شهرک ها و نواحی صنعتی و همچنین حمایت از مشاغل ارزان و صنایع دستی استان از تاکیدات استان جهت توسعه و رونق تولید است.

وی تاکید کرد: متوسط بیکاری استان خراسان در مقایسه با متوسط کشوری هم خوانی دارد و ما به دنبال کاهش بیکاری در استان هستیم.

وی ادامه داد: مجوزهای صادر شده استان خراسان شمالی در حوزه سرمایه گذاری خارجی در یکسال گذشته بالغ بر ۳۳۶۷ میلیون دلار می باشد که عملیاتی شدن آن می تواند موجب رشد و توسعه استان گردد.

وی گفت: بخش های مختلف کشاورزی همچون باغی، زراعی و دام از محورهای اصلی توسعه استان است و خوشبختانه وضعیت این استان در برخورداری از منابع آبی مطلوب است.

صالحی به ظرفیت ها و پتانسیل های استان در بخش های مختلف همچون گردشگری اشاره داشت و افزود: بحث اسکان و مناطق گردشگری دو موضوع اساسی جهت توسعه فضای گردشگری در جامعه است.

صالحی ادامه داد: توسعه مبحث هتلداری، تبدیل مناطق سنتی شهر به اماکنی جهت اسکان و تشکیل دهکده ی بوم گردی استان از برنامه های اصلی استان جهت رشد فضای گردشگری است.

وی  هچنین گفت: مجتمع هتل داریوش نیز جهت توسعه مبحث هتلداری با حضور خانم احمدی پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث و گردشگری کشور در آخر این هفته در شهرستان بجنورد افتتاح می شود.

وی با بیان اینکه شناسایی روش ها، شیوه ها و محورهای توسعه استان از سوی مدیران و مسولان اجرایی در حال انجام است، افزود: شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های استان و شناساندن آن در سطح ملی با دعوت از بیش ۱۰۰ نیروی ملی در چند ماه گذشته اتفاق افتاده است.

وی مطرح کرد: در دهه فجر امسال ۶۳۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۵ میلیارد تومان و ۶۸ پروژه ی خدماتی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده و در شهرستان های استان در حال افتتاح است.

وی استان خراسان شمالی را ایرانی کوچک معرفی کرد و گفت: وجود قومیت ها و فرهنگ های مختلف که در صلح و آرامش در کنار یکدیگر زندگی می کنند از نمونه های با ارزش اتحاد و وحدت در استان است که همواره پایبند و وفادار به ارزش های انقلاب بوده اند و ما باید قدردان آنان باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.