نخست وزیر عراق در مصاحبه با فرانس ۲۴ و در واکنش به فرمان اجرایی دونالد ترامپ در زمینه محدودیت‌های مهاجرت گفت که هیچ کشوری حق ندارد ملت‌های دیگر را تحقیر کند.

حیدر العبادی: هیچ کشوری حق تحقیر ملت‌های دیگر را ندارد

به گزارش "قدس آنلاین"، نخست وزیر عراق در مصاحبه با شبکه «فرانس ۲۴» و در واکنش به فرمان اجرایی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه محدودیت‌های مهاجرت اتباع ۷ کشور از جمله اتباع عراقی به آمریکا گفت که هیچ کشوری حق ندارد ملت‌های دیگر را تحقیر کند.  

«حیدرالعبادی» همچنین با اشاره به نبرد سنگین نیروهای عراقی برای بازپس‌گیری موصل از داعش گفت: «داعش به لحاظ نظامی در عراق از پا درآمده و باید بگویم که حمله برای بازپس‌گیری بخش غربی موصل از تروریست‌های داعش به زودی آغاز خواهد شد.»

وی افزود: «داعش در موصل خرد شده و «ابوبکر بغدادی» رهبر این گروه ترویستی مهار و منزوی شده و تحرکات چندانی ندارد. وی به دلیل حملات سنگین عراقی‌ها تحت فشار قرار گرفته و در پی کشته شدن شمار زیادی از نیروهای خود در جریان عملیات‌های نظامی منزوی شده است.»

اظهارات نخست‌وزیر عراق در حالیست که ژنرال «فاضل برواری» فرمانده نیروهای ویژه این کشور اواسط دسامبر گذشته اعلام کرد که ابوبکر بغدادی در یک پناهگاه زیرزمینی در موصل مخفی شده است.

براساس این گزارش، آمریکا که در سال ۲۰۱۱ ابوبکر بغدادی را به عنوان «تروریست جهانی» معرفی و برای کشتن یا افشای اطلاعات درباره او، ۱۰ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود، چندی پیش این جایزه را به ۲۵ میلیون دلار افزایش داد.

ابوبکر بغدادی در ماه ژوئیه ۲۰۱۴، یک بار در مسجد جامع «النوری» در شهر موصل عراق ظاهر شد و پس از آن دیگر دیده نشد و گروه‌های وابسته به داعش، تنها به انتشار چند فایل صوتی از او اکتفا کردند.

رسانه‌ها تاکنون بارها از مرگ بغدادی خبر داده‌اند اما این اخبار هرگز تأیید نشده است.

منبع: افکار نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.