بجنورد- مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر خراسان شمالی گفت: با وجود انجام اقدامات مختلف اما باز هم تعداد خانوارهای تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان قابل قبول نیست و باید فرهنگ سازی های بیشتری در این حوزه انجام شود.

تعداد خانوارهای تحت پوشش صندوق بیمه در خراسان شمالی قابل قبول نیست
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا اسدی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت:در حال حاصر از ۱۲۲ هزار و ۱۰۵ خانوار مشمول در خراسان شمالی تنها ۳۹ هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۵۵ خانوار مستمری بگیر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان بهره مند هستند.
وی تصریح کرد: با توجه به اختیاری بودن عضویت در این صندوق، عضویت کشاورزان ساکن مناطق شهری و برداشتن سقف سنی بهترین فرصت برای جذب و عضویت افراد در این صندوق است.
وی در ادامه از پرداخت سه میلیون ریال عیدی به مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی روستاییان استان خبر داد.
اسدی افزود: عیدی همزمان با مستمری تا پایان بهمن ماه به حساب این خانوارها واریز می شود.
وی همچنین از افزایش ۱۰ درصدی حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی عشایر و روستاییان طی سال جاری خبرداد.
اسدی افزود: سامانه صبا به منظور تسهیل ارایه خدمات به افراد تحت پوشش این صندوق نیز راه اندازی می شود.
این مسئول گفت: تمام مراحل واریز حقوق از طریق پیامک اطلاع داده می شود.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر استان یادآورشد: برای جذب بیشتر افراد در این صندوق،  باید خود روستاییان به این نتیجه برسند که دوام صندوق با مشارکت آنها محقق می شود. وی تصریح کرد: زنان سرپرست خانوار روستایی نیز مشمول این بیمه می شوند که حتی بعد از فوت آنها مستمری به فرزندشان پرداخت می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.