بر اساس آمار یورو استات تعداد افراد مسن در معرض خطر فقر در آلمان به طرز چشمگیری افزایش یافته و به حدود ۶ میلیون نفر رسیده است.

حدود ۶ میلیون شهروند مسن آلمانی در معرض خطر فقر قرار دارند

به گزارش "قدس آنلاین"، همواره افراد مسن بیشتری در آلمان در معرض تهدید فقر و محرومیت قرار می گیرند.

در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰.۸ درصد افراد ۵۵ سال به بالا در آلمان در معرض تهدید فقر و محرومیت های اجتماعی قرار داشتند.

شمار افراد پیر در معرض خطر فقر و محرومیت در آلمان سال گذشته به حدود ۶ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. در حالی که در سال ۲۰۱۰  ،۴.۹ میلیون افراد ۵۵ سال به بالا در معرض خطر فقر و محرومیت قرار داشتند اخیرا تعداد آن ها به حدود ۵.۷ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است.

این نتایج بر اساس آمارهای اخیر اداره آمار اروپا (یورو استات) منتشر شده که "سابین زیمرمن" از نمایندگان حزب چپ آلمان با دقت آن را مورد بررسی قرار داده است.

بر این اساس در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۰.۸ درصد همه افراد در سنین بالای ۵۵ سال در معرض خطر فقر و محرومیت اجتماعی قرار داشتند. در سال ۲۰۰۶ تعداد این افراد ۱۸.۲ درصد بوده است.   در سراسر اتحادیه اروپا حدود ۲۰.۷ درصد افراد در سنین پیری در معرض خطر فقر قرار دارند.

افرادی به این گروه تعلق دارند که در آمد آن ها کم تر از ۶۰ درصد درآمد میانگین در این کشور است و آن ها نمی توانند محصولات روزمره و طبیعی زندگی خود را فراهم کنند.

بر اساس این تعریف و آمارهای یورو استات از هر پنج نفر یک نفر در آلمان در معرض خطر فقر و محرومیت قرار دارد. این ارزیابی از سال ۲۰۱۰ بین ۱۹.۶ و ۲۰.۶ درصد نوسان داشته است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.