یزد- عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشورگفت: ایمن‌سازی ساختمان‌ها از بروز خطرات و فجایع جلوگیری می کند.

ایمن‌سازی ساختمان‌ها از بروز فجایع جلوگیری می کند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور بعداز ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در حال حاضروضعیت پروژه‌هایی که پروانه ساخت دارند و مسیر قانونی خود را طی کرده‌اند از لحاظ ایمنی خوب است.

محمدرضا جواهری گفت: ساخت و سازهایی که متاسفانه از مسیر شهرداری و دریافت پروانه وارد نشده‌اند قابل تضمین نیستند و اغلب این ساختمان‌ها ایمنی لازم را ندارد.

وی افزود: در کشور ما هر سال زلزله‌های بالای ۵ ریشتر رخ می دهد و هر چند سال یک مرتبه هم زلزله‌های ویرانگر بالای ۶ ریشتر را در کشور شاهد هستیم.

عضو شورای مرکزی نظام مهندسی کشور  اظهار داشت: حادثه دلخراش پلاسکو را نباید فراموش کنیم وچون در کشور ما هر سال یک زلزله بالای پنج ریشتری رخ می‌دهد به همین منظور باید ساختمانها به گونه ای ساخته شوند تا در برابر این موراد ایمنی لازم را داشته باشند.

جواهری  افزود: ایمن‌سازی ساختمان‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند از بروز خطرات و فجایع جلوگیری کند.

وی گفت:  ۴۰۰ هزار نفر عضو نظام مهندسی کشور هستند و سازمان نظام مهندسی کشور و استان یزد این آمادگی را دارد که برای ایمنی ساختمان‌هایی که ساخته شده، اقدامات لازم را انجام دهد.

جواهری افزود: هر تولیدی که بخواهد با کیفیت انجام شود، هزینه‌های بالاتری  نیاز دارد ولی امنیت و کیفیت بالای آن بسیار بیشتر از هزینه انجام شده است.

عضو هیأت رئیسه نظام مهندسی گفت: یکی از مهم‌ترین مقوله‌ها در ایمن‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی است  به همین دلیل باید آموزش‌های ضمن خدمت مهندسان جدی‌تر برگزار شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.