روزنامه صهیونیستی در تحلیلی پیرامون سفر هفته جاری نخست وزیر اسرائیل به آمریکا نوشت: اگر نتانیاهو، ترامپ را متقاعد به بمباران ایران ‌کند آنگاه واکنش فوری ایرانی‌ها نه متوجه آمریکا بلکه متوجه اسرائیل خواهد بود.

پرتاب هزاران راکت به اسرائیل در صورت حمله ایران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» در تحلیلی پیرامون سفر چهارشنبه هفته جاری «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به آمریکا و دیدار با «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور نوشت: در صورت حمله آمریکا به ایران، هزاران راکت از لبنان و سوریه به اسرائیل پرتاب خواهند شد.

این روزنامه در بخشی از گزارش خود با اشاره به برخی موضوع‌های مهم در دیدار نتانیاهو و ترامپ نوشت: در جریان اولین دیدار نتانیاهو با ترامپ در کاخ سفید جنگ افروزی از ناحیه مقام‌های ارشد اسرائیل خواهد وزید به طوری‌که یک جناح جنگ طلب به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ سعی در نبرد در غزه خواهد داشت و جناح دیگر نیز تحت رهبری نتانیاهو برای نبرد با ایران تلاش خواهد نمود.

 بر اساس ادعای این گزارش، البته ایران دو دشمن سرسخت در کابینه ترامپ دارد و آن‌ها «جیمز متیس» وزیر دفاع و «مایکل فلین» مشاور امنیتی ملی این کشور هستند. متیس و فلین یک دهه قبل در عراق حاضر بوده و با چشمان خود کشته شدن نیروهای آمریکایی به دست ایرانی‌ها را شاهد بودند. این دو نفر هنوز ایرانی‌ها را نبخشیده‌اند و مقام‌های جنگی اسرائیل نیز بسیار قدردان متیس هستند. البته باید عنوان شود که این دو مقام آمریکایی نیز درباره ایران همسو با نتانیاهو هستند.
 
[پرتاب هزاران راکت به اسرائیل در صورت حمله ایران]

بر این اساس، نتانیاهو در پاسخ به سئوال‌های ترامپ در قبال ایران پیشنهادهایی را برای اعمال تحریم‌های اقتصادی تا تغییر وضعیت یا لغو توافق اتمی بیان می‌کند. بنابراین او فرصت طلایی را در آمریکا دارد.

یدیعوت آحارونوت در خاتمه نوشت: اما نتانیاهو نباید چندان زیاد دل به موفقیت خود ببندد. اگر او ترامپ را متقاعد به بمباران ایران ‌کند، آنگاه واکنش فوری ایرانی‌ها نه متوجه خاک آمریکا، بلکه متوجه اسرائیل خواهد بود.

به عبارت دیگر، در صورت بمباران ایران، هزاران راکت از لبنان و سوریه به سوی اسرائیل پرتاب می‌شوند. به علاوه، هنگامی که کشمکش بغرنج‌تر می‌شود، مخالفان جنگ در آمریکا انگشت اتهام خود را متوجه اسرائیل خواهند نمود.

وبگاه انگلیسی «جینز دیفنس» نیز در هفته جاری در تحلیلی نوشت: راکت‌های ساخت ایران در دست حماس و حزب‌الله با ارتقا به نوع هدایت‌شونده می‌توانند حملات دقیق‌تری را تا برد 75 کیلومتر در اسرائیل انجام دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.