۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 508149

یک خواستگار کینه‌جو که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی دختر مورد علاقه‌اش در فضای مجازی کرده بود، توسط پلیس دستگیر شد.

دستبند پلیس بر دستان خواستگار کینه جو نشست

قدس آنلاین - فرمانده انتظامی نیشابور با اعلام این خبر گفت: در پی انتشار تصاویر خانمی جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام، تیمی از کارشناسان پلیس فتا برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

سرهنگ حسین بیات مختاری افزود: در بررسی اظهارات شاکی پرونده مشخص شد، فردی ناشناس با ایجاد یک صفحه جعلی در اینستاگرام و ارسال تصاویر خصوصی و خانوادگی به همسر وی که به تازگی ازدواج کرده، موجب هتک حیثیت او و بروز اختلافات خانوادگی شده است.

در ادامه تحقیقات از شاکی همچنین مشخص شد در شهریورماه سال جاری لپ تاپ، کارت‌های عابربانک و مقادیری طلا از داخل خودرو وی دزدیده شده است.

وی اظهار داشت: کارشناسان پلیس فتا با یک سری تحقیقات فنی، عامل انتشار تصاویر خصوصی که خواستگار قبلی شاکی پرونده بود، را شناسایی و دستگیر کردند.

متهم در مواجهه با ادله دیجیتالی لب به اعتراف گشود و با ندامت از کار مجرمانه‌اش، اظهار داشت: پس از چند مرحله خواستگاری و شنیدن جواب رد، پس از تعقیب دختر مورد علاقه‌اش در حالی که در خودروی او باز بود، لپ تاپ و دیگر وسایلش را دزدیده و با هدف انتقام گیری، یک صفحه جعلی در اینستاگرام ایجاد کرده و عکس‌های خصوصی او را در این صفحه به اشتراک گذاشته و برای همسرش ارسال کردم.

سرهنگ مختاری با اشاره به معرفی متهم به دادسرا خاطرنشان کرد: فضای سایبری مکانی برای عقده‌گشایی و کینه جویی نیست و هیچ ردپایی از چشم تیزبین پلیس دور نخواهد ماند و هر کسی که به هر نحو اقدام به مزاحمت و هتک حیثیت افراد در محیط مجازی کند، براساس قانون جرایم رایانه‌ای، افزون بر اعاده حیثیت به حبس و جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از نگهداری تصاویر شخصی و خانوادگی در گوشی‌های تلفن همراه و رایانه خودداری کرده و به هیچ عنوان گوشی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند و همواره از کدهای امنیتی برای جلوگیری از سرکشی افراد غیرمجاز در گوشی‌های خود استفاده کنند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.