۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
کد خبر: 509331

کلاف سردرگم مشکلات زندگی او را خسته و کلافه کرده بود. هرروز که می‌گذشت احساس ضعف و ناتوانی بیشتری می‌کرد، تصورش این بود به بن بست زندگی رسیده و در اقدامی عجولانه و باور نکردنی تصمیم اشتباهی گرفت که نزدیک بود به قیمت جانش تمام شود.

جدال با مرگ به خاطر غرور کاذب

قدس آنلاین - مرد جوان نه تنها با دیگران مشکل داشت بلکه با خودش هم نمی‌توانست کنار بیاید. گاهی آنچنان در گوشه‌ای کز می‌کرد و در لاک خودش فرو می‌رفت که گویی مجسمه‌ای بی جان است.

 پدرش از او می‌خواست از خانه بیرون بزند و با ورزش جان تازه‌ای بگیرد اما فایده‌ای نداشت. یک مشکل اساسی مرد جوان غرور و لجبازی بی حد و اندازه‌اش بود. وقتی سر لج می‌افتاد به هیچ قیمتی حاضر نبود کوتاه بیاید. این اخلاق بدش، بعد از ازدواجش نیز دردسر درست کرد. مرد جوان مدام با همسرش بگو مگو می‌کرد و انگار همیشه دنبال یک متهم می‌گشت. در آخرین درگیری همسرش را کتک زد و خانواده‌اش که برای پادرمیانی قاطی دعوا شده بودند از عروس حمایت می‌کردند. مرد جوان از پدر و مادرش انتظار دیگری داشت. او ناگهان تهدید به خودکشی کرد.

 کسی حرفش را جدی نگرفت. می‌خواست اثبات کند که آدم جدی است و اگر سرش برود حرفش نمی‌رود. تهدیدش را با خوردن کمی دارو عملی کرد و درست در واپسین لحظه‌های زندگی و در جدال وحشتناک با مرگ خانواده‌اش به کمک او شتافتند. او با کمک پزشکان فرصتی دوباره برای زندگی یافت واز گذشته خود ابراز پشیمانی و ندامت کرد.

 نازنین بیات مختاری، مدرس مهارت‌های زندگی و کارشناس ارشد مرکز مشاوره پلیس خراسان رضوی در این باره به خط قرمز گفت: میل به خودکشی و صحبت کردن در مورد آن یکی از نشانه‌های فشار عصبی غیر قابل تحمل در فرد یا افسردگی اوست. خانواده‌ها در صورتی که با چنین علایمی روبه رو شدند حتی اگر تهدید از سر جلب توجه یا برانگیختن ترحم دیگران باشد باید خیلی سریع موضوع را پیگیری و از روان شناس کمک بخواهند چرا که گاه می‌بینیم اقدام‌های نمایشی خودکشی، ناخواسته و به طور سهوی منجر به آسیب جدی و مرگ فرد می‌شود.

افرادی که درخانواده با کم توجی روبه رو هستند یا افرادی که در فراز و نشیب‌های زندگی نقش بازی می‌کنند و در مواجهه با مشکلات دنبال مقصر و گناهکار می‌گردند بیشتر در معرض خطر این مسأله واقع می‌شوند.

این افراد به گونه‌ای تربیت نشده‌اند که با احساس مسؤولیت دنبال راه حل باشند و منتظر کمک دیگران می‌نشینند. متأسفانه اگرهرگونه مخالفت یا همراهی نکردن با چنین افرادی شود خود را عاجز دانسته و فکر می‌کنند در بن بست زندگی قرار گرفته‌اند. نازنین بیات مختاری گفت: در این ماجرا خانواده می‌توانستند بامشاهده به موقع نشانه‌های روحی و رفتاری مرد جوان وهمراهی صحیح به او برای یافتن راه‌های مناسب حل مساله و کنترل احساسات و هیجانات کمک کنند و از خدمات مشاوره و روان شناسی برای رفع اختلالات بهره مند شوند.

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.