اهواز _ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اندیکا گفت: پایش زیست محیطی و نظارت و کنترل واحدهای مرغداری در سطح شهرستان انجام گرفت.

پایش زیست محیطی واحدهای مرغداری اندیکا

به گزارش قدس آنلاین، وحید شالویی با اشاره به پایش زیست‌محیطی واحدهای صنعتی و تولیدی‌ ـ کشاورزی شهرستان اظهار کرد: در راستای نظارت و کنترل زیست‌محیطی، از واحدهای فعال مرغداری شهرستان بازدید و به واحدهای آلاینده اخطاریه صادر شد.
وی با اشاره به تعداد زیاد واحدهای مرغداری در سطح شهرستان و عدم اتخاذ الزامات زیست محیطی در بسیاری از واحدهای مذکور گفت: رعایت نکردن مدیریت اصولی پسماندهای تولیدی و ایجاد بوی نامطبوع این واحدها، موجبات تهدید علیه سلامت و بهداشت عمومی و آلودگی خاک و هوا را فراهم می کند.
شالویی رعایت الزامات زیست محیطی توسط مرغداری ها از جمله ضدعفونی به موقع سالن‌ها، نصب کوره لاشه سوز جهت تلفات واحدها و جمع آوری و دفع اصولی پسماندهای تولیدی مطابق با معیارهای زیست محیطی و اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از ایجاد و انتشار بوی نامطبوع در محوطه و محیط اطراف واحد با در نظر داشتن جهت وزش باد غالب، را ضروری دانست و تصریح کرد: نظارت و پایش مستمر بر واحدهای دامداری و مرغداری شهرستان در سال جدید، تشدید و نسبت به برخورد قانونی با واحدهای آلاینده نیز اقدام خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.