فرماندار تایباد گفت: در حال حاضر تامین یک سوم نیاز بازار کشور افغانستان و صدور ۵۰ درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از مرز دوغارون انجام می شود.

یک سوم نیاز افغانستان از مرز دوغارون در خراسان رضوی تامین می شود

به گزارش قدس آنلاین، حسین شرافتی راد در نشست مشترک فعالان اقتصادی ایران و افغانستان در مرز دوغارون اظهار کرد: توسعه روابط استان خراسان رضوی با کشورهای همسایه ایران به ویژه به سبب اشتراکاتی که وجود دارد به نفع طرفین است و مسیر رشد استان را نیز فراهم می کند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان هرات افغانستان نیز گفت: آنچه روابط اقتصاد خارجی را می سازد، ارتباطات و اطلاعاتی است که ارزش استراتژیک فراوان دارد.

احمد شعیب معصومی افزود: در چند سال اخیر گام های موثر در توسعه روابط و همکاری های اقتصادی ایران و افغانستان برداشته شده که در این زمینه دولت افغانستان توانسته تجارب خوبی از دولت ایران در همه زمینه ها کسب کند.

وی اظهار کرد: مسئولان جمهوری اسلامی ایران و دولت افغانستان مشترکات فرهنگی را سرمایه بزرگ برای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی ۲ کشور می دانند و از هر گونه ابتکارات در این زمینه در سطح دولت حمایت می شود.

وی گفت: استان خراسان رضوی و مرز دوغارون نقش به سزایی در اقتصاد و رونق بازارهای کشور افغانستان دارد و هم اکنون روزانه بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون ترانزیت از ایران وارد افغانستان شده و ۶ هزار تن انواع کالا را وارد افغانستان می کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.