بیرجند- مدیرکل منابع طبیعی خراسان جنوبی از اجرایی شدن طرح « هر تولد یک درخت» در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: درختان امانتی برای نسلهای آینده هستند بنابراین باید توسعه و حفظ زیرساخت آنان لحاظ شود.

طرح هر تولد یک درخت در خراسان جنوبی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علیرضا نصرآبادی صبح یکشنبه در مراسم روز درختکاری با اشاره به طرح «هر تولد یک درخت» بیان کرد: امسال در هفته منابع طبیعی طرح جدیدی تحت عنوان«هر تولد یک درخت» مطرح کردیم که در این راستا امید است با مشارکت منابع طبیعی و مساعدت شهرداری و اداره ثبت احوال استان و شهرستان این طرح اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرایی شدن این طرح این است که‌ به ازای تولد هر نوزاد در استان بوستانی به عنوان بوستان میلاد افتتاح کنیم تا هر نوزادی که‌ به دنیا می آید والدین آنان نهالی را در آن بوستان به نام فرزندشان بکارند تا با رشد فرزند و درخت علاقه درونی و احساس مسئولیتی میان کودک و خانواده نسبت به درختان ایجاد شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه پوشش گیاهی، درختان و جنگل هایی که‌ در دنیا وجود دارد اثرات بسیار مهمی دارند که باید نسبت به آنان احساس مسئولیت کنیم و آنان را میراث گذشتگان بدانیم افزود: چرا که آنان امانتی از نسلهای آینده است که‌ در دست ما است و باید به شکل مفید مورد بهره برداری قرار بگیرد و ضمن اینکه توسعه و حفظ زیرساخت های آن نیز باید لحاظ شود.
نصرآبادی اظهار داشت: در بحث اهمیت منابع طبیعی و بحث درخت و درختکاری در جامعه اسلامی و دین اسلام پانیذ های دینی بسیاری از جمله آیات قرآن وجود دارد و در این راستا بیش از یک هزار آیه در قرآن به اهمیت منابع طبیعی و بیش از صد مورد نیز به اهمیت آب اشاره شده است.
وی با بیان اینکه بحث درخت و فضای سبز اثرات بسیار مهمی در کنترل نذورات، ذخیره نذورات جوی و جلوگیری از سیلاب ها و روان آب ها دارد گفت: یکی از مهمترین آثار پدیده های مخرب اقلیمی که در سطح دنیا اتفاق می‌افتد به دلیل تغییر کاربری نادرست پوشش گیاهی و تخریب جنگل ها است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه با کاهش اکسیژن و افزایش دی اکسید کربن جو و فعالیت های صنعتی بحث نازک شدن لایه اوزون و گرمایش جهانی را داریم که‌ تغییرات شدید اقلیمی را ایجاد کرده است افزود: در استان سیلاب های بسیار شدیدی را در کنار خشکسالی های ممتد داریم و همه اینها به برخورد ما با طبیعت و استفاده درست و منطقی از طبیعت بر می گردد که باید به شکل درست بهره برداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.