اهواز _ مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: خوزستان یکی از پرتردد ترین استان های کشور است و سالانه حدود ۵.۵ میلیون زائر از ۱۳ یادمان شهدا در این استان بازدید می کنند 

سالانه حدود ۵ و نیم میلیون زائر از ۱۳ یادمان شهدا در استان بازدید می کنند

به گزارش قدس آنلاین، جلسه ستاد اجرای خدمات نوروزی با حضور مدیر کل، معاونین، رؤسای ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر استان، مدیران تشکل های صنفی بخش مسافر و انجمن مجتمع های خدماتی رفاهی ظهر یکشنبه ۱۵ اسفندماه در محل سالن جلسات اداراه کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان برگزار شد.

 مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان ضمن تشکر از زحمات و تلاش های دست اندرکاران بخش حمل و نقل جاده ای اظهار کرد: با توجه به ادغام حوزه راهداری و حمل و نقل در نوروز امسال برنامه ریزی بهتر و مؤثرتری صورت می گیرد. زیرا نگهداری از راهها و خدمات رسانی مستقیم در شبکه راهها توسط زحمتکشان راهدار انجام می شود و بخش بهره برداری از راه توسط حمل و نقل بود که با ترکیب این دو حوزه امیدواریم سال خوبی را در حوزه ایمنی پیش رو داشته باشیم.

مسعود مصدقی گفت:در راستای افزایش ایمنی عبور و مرور شیوه نامه ای تهیه و تدوین شده است که در حوزه حمل و نقل، ایمنی، راهداری و زیرساخت های خدمات رسانی مانند مجتمع های خدماتی رفاهی، ناوگان حمل و نقل عمومی و مراکز امداد خودرو و مراکز معاینه فنی خودرو و همه مجموعه هایی که به نوعی درگیر هستند تا در شبکه راهها  یک سفر ایمن رقم بخورد.

وی بابیان اینکه  زمانبندی طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ماه سال جاری آغاز و تا ۱۵ فروردین سال ۹۶ ادامه خواهد داشت اضافه کرد: در این مدت کشیک های شبانه روزی در حوزه های  مختلف اعم از همکارانمان در ستاد مرکزی، راهداران مستقر در شهرستان ها و تشکل های صنفی بخش مسافر در حال انجام وظیفه خواهند بود.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آغاز پیش فروش اینترنتی بلیت از ابتدای اسفند ماه برای ایام نوروز خبر داد و افزود: مسافران  نوروزی جهت جلوگیری از وقت و هزینه های رفت و آمد می توانند از خدمات پیش فروش اینترنتی جهت تهیه بلیت استفاده کنند.

مصدقی با بیان اینکه قریب به ۹۰ درصد حمل و نقل استان جاده ای است ودر استان  با وجود تنوع آب و هوایی و جاذبه های گردشگری و بنادرهر ساله در ایام نوروز، خوزستان یکی از پرتردد ترین استان های کشور هستند، افزود: سالانه حدود ۵.۵ میلیون زائر از ۱۳ یادمان شهدا در استان بازدید وهمچنین  با توجه به آغاز سفرهای نوروزی کاروان های راهیان نور امیدواریم شاهد سفری بدون حوادث ترافیکی باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه ایمنی حمل و نقل هماهنگی لازم میان دستگاه هایی که وظیفه ایمنی در جاده مانند پلیس راه، راهداران، دستگاههای امدادی و خدمات رسان در هلال احمر و اورژانس را دارند ایجاد شده است.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان عنوان کرد: در ایام طرح نوروزی محدودیت هایی را برای جابجایی بارهای ترافیکی اعلام خواهیم کرد که با رعایت این محدودیت ها، ان شاءالله شاهد آرام و روان شدن ترافیک در محور های برون شهری و در پی آن کاهش تصادفات جاده ای خواهیم بود.

مصدقی نقش و اهمیت نظارت مدیران فنی را در سلامت ناوگان حمل و نقل عمومی قبل از تردد در جاده بسیار مهم دانست و افزود: مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر خواستار نظارت و بررسی بیش از پیش در زمینه ایمنی خودروهای تحت پوشش شد.

وی گفت: با توجه به وجود دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه در استان خوزستان در ایام نوروز علاوه بر مسافران و مهمانان ایرانی میزبان زوار عتبات عالیات نیز هستیم که در این خصوص پایانه های مرزی استان آماده استقبال از مسافران برون مرزی هستند.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای خوزستان تصریح کرد: راهدارخانه ها مکان هایی هستند که می توانند فعالیت راهداران را به عموم مردم بیان کنند و با ارائه خدمات به مسافران بویژه در بحث آرام سازی ترافیک در محورهای استان بالاخص محورهای پرتردد و مناطق مسکونی کمک شایانی به کاربران جاده ای کند.

مصدقی عنوان کرد: آشکارسازی نقاط حادثه خیز از دیگر وظایف خطیر راهداران می باشد. تاکنون ۱۲۰ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است که تا پایان سال جاری این ۱۲۰ نقطه کاملاً آشکار سازی می شوند.

وی قرار دادن یک روز را در روزهای پایانی سال به عنوان جاده پاک پیشنهاد کرد و گفت: در این روز می توانیم با فراخوان اقشار مختلف جامعه و استفاده از تمام ظرفیت ها و توان آنها وهماهنگی با فرمانداران شهر های استان طی یک اقدام جهادی استفاده کنیم، به طوری که پاکسازی زباله ها و شستشوی تابلوهای کنار جاده ها در این روز انجام شود و این روز همانند روز بدون حوادث ترافیکی در تقویم حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای تصویب و انجام شود.

مصدقی مرکز مدیریت راهها یکی از مراکزی است که می تواند نقش اصلی و اساسی در ایام خاص بویژه ایام نوروزی ایفا کند که می توانند اطلاعاتی از قبیل تردد خودرها، دوربین های کنترل سرعت، سامانه های هوشمند، اعلام آخرین وضعیت شرایط جوی و سایر برای شخصی که میخواهد از شبکه راهها استفاده کند نقش مهمی دارد که انتظار می رود راهداران با جمع آوری داده ها و اطلاعات و کمک به مرکز مدیریت راهها اهتمام لازم را داشته باشند و همچنین مسافران می توانند قبل از سفر از طریق  تماس با سامانه گویای  ۱۴۱ از وضعیت راه ها، اطلاعات لازم را کسب کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.