۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: 510151

تربت جام- رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی خادم « خانواده آماده در مخاطرات » گفت: این طرح با هدف آماده سازی مردم در برابر حوادث، ارتقای توانمندی آن‌ها برای مقابله با مخاطرات و افزایش تاب آوری جامعه در این شهرستان اجرایی شده است .

 طرح ملی خادم در تربت جام آغاز شد

علی کاظمی، در گفت و گو با قدس آنلاین اظهار کرد: در اجرای طرح ملی خادم، افراد متخصص و آموزش دیده جمعیت هلال احمر به درب منازل مراجعه کرده و مباحث امدادی و مدیریت بحران در خانواده به صورت چهره به چهره با محوریت  بالا بردن شاخص آمادگی خانواده در مخاطرات برای خانواده ها در مدت یکسال و با مراجعات ماهانه و در مدت ۵ تا ۱۵ دقیقه ارائه می شود.

وی هدف اصلی از اجرای طرح را آماده ‌شدن در برابر حوادث و بلایا دانست و افزود: هر فرد باید بتواند به هنگام وقوع حوادث و بلایا از خود و سایر اعضای خانواده خود مراقبت کند و با رعایت توصیه‌های این طرح، ‌اقدامات ‌لازم را در دستور کار خود قرار دهد.

کاظمی تصریح کرد : طرح ملی خادم یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی و افزایش تاب آوری آنان در برابر مخاطرات است که این طرح با آموزش یکهزار و ۱۰۰نفر خانوار در مناطق مسکن مهر، فرهنگیان فاز ۱، خیابان کلالی، روستای خرم آباد در این شهرستان اجرا می شود و فاز اول این طرح در اسفند ۹۵ اجرا گردید.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام افزود : متاسفانه آمادگی خانواده های تحت پوشش شهرستان ۸ درصد می باشد یعنی در صورت بروز هرگونه حادثه و بحران در شهرستان از هر خانواده تربت جامی به صورت میانگین فقط ۸ خانواده آمادگی مناسب مقابله با مخاطرات را دارا می باشند که جمعیت هلال احمر شهرستان تربت جام به دنبال آموزش و اجرای ۵ ساله این طرح امیدوار است این شاخص به عدد ۳۰ برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.