بجنورد- مدیر کمیته انداد مانه و سملقان گفت: هم اکنون ۶۵ کودک زیر ۱۸ سال با سرپرست ناتوان، تحت حمایت کمیته امداد این شهرستان در انتظار حامی هستند.

بیش از ۶۵کودک مانه وسملقانی در انتظار حامی هستند
به گزارش قدس آنلاین، برزکار اظهار کرد: امسال ۶۵۵ خانواده نیازمند دارای سرپرست بیمار، زندانی، از کار افتاده، سالمند وکودکان غیر یتیم خانواده های محروم در شهرستان مانه وسملقان  شناسایی شده اند که نیازمند حمایت خیران هستند.
وی گفت: هم اکنون ۵۷۳ حامی در طرح محسنین در این نهاد جذب شده اند که با حمایت های مالی و معنوی خود به کمک کودکان نیازمند شهرستان شتافته اند.
برزکار با تاکید بر این که طرح محسنین مخصوص بیماران و یا فرزندانی است که پدر دارند، اما پدرشان درآمدی ندارد یا زندانی و یا در شرایط خاص به سر می‌برد، افزود: هم اکنون برای ۴۷۰ کودک نیازمند این شهرستان در قالب طرح محسنین پرونده تشکیل شده که از این تعداد برای ۳۵۰ نفر آنان حامی جذب شده است.
وی خاطر نشان کرد: در ۱۰ ماهه امسال  خیران حدود ۱۸ میلیارد ریال به طرح محسنین کمک کردند که بیش از ۱۲ میلیارد ریال ازاین کمک ها نقدی و مابقی نیزغیرنقدی بوده است.
مدیر کمیته امداد مانه و سملقان با اشاره به اینکه حامیان در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی ماهیانه خدماتی را به این خانواده ها ارائه می دهند، افزود: بیش از یک ۱۸۴ نفر بیمار هم در قالب طرح محسنین،  نیازمند کمک های خیران هستند که این افراد با مشکلات معیشتی، تحصیلی، درمانی مواجه هستند.
برزکار بیان کرد: شناسنامه فرزندان مشمول طرح محسنین به محض مراجعه حامی با درج نوع نیاز فرزند و خانواده در اختیار ایشان قرار داده می شود و پس از آن کمک های حامی با اطلاع به فرد خیر، صرف اموراتی مانند خرید مسکن، تامین جهیزیه، درمان و تحصیل می شود.
وی توانمند سازی،‌ شکوفاسازی استعدادها و تقویت بنیان مالی خانواده های نیازمند را از جمله وظایف کمیته امداد امام (ره) برشمرد و اظهار کرد: سه هزار و ۴۳۰ خانوار تحت پوشش این نهاد هستند که از تمامی خدمات بهره مند هستند.
برزکار در پایان یاد آور شد:کمیته امداد برای خدمت رسانی به قشر مورد حمایت خود علاوه بر استفاده از منابع داخلی از  کمک های خیران و نیکوکاران بهره می برد که این کمک ها نقش اساسی در ارائه خدمات بهتر به خانواده های مورد حمایت ایفا می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.