ایلام- رئیس سازمان مدیریت بحران کشورگفت: برای کاهش خسارت های جانی و مالی در حوادث، شناخت دقیق مخاطره و آسیب های طبیعی چون سیل، زلزله و آتش سوزی الزامی است.

پیش از وقوع حوادث باید از مخاطرات شناخت دقیق داشت

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل نجار روز چهارشنبه در همایش هم افزایی سازمان های امدادی در مدیریت بحران ها در محل سالن همایش های هتل زاگرس  ایلام، اظهار داشت: شناخت درست مخاطره و نوع حادثه، باعث استفاده درست و به میزان کافی از تجهیزات و امکانات در مدیریت بحران می شود.

وی با بیان اینکه جلوگیری از نگرانی و تشویش اذهان عمومی یکی از وظایف اصلی مسئولین و رسانه ها می باشد، افزود: شناخت دقیق مخاطره و آسیب های طبیعی چون سیل، زلزله و آتش سوزی و عوامل بروز آن موجب کاهش خسارت های جانی و مالی برای حادثه دیدگان می شود.

استاندار ایلام نیز در این همایش  گفت: نقش سپاه و بسیج مردمی در مدیریت بحران استان بسیار چشمگیر است.

محمد رضا مروارید با اشاره به اینکه نقش سپاه ونیروهای بسیج مردمی در بحران بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: با همکاری و همراهی نهادهای مختلف می توان از بروز خسارتهای احتمالی حوادث و بلایای طبیعی جلوگیری کرد.  

شایان ذکر است که پیش از این همایش؛ کارگاه آموزشی رسانه و مدیریت بحران به همت سپاه پاسداران و مدیریت بحران استانداری  ایلام در سالن اجتماعات هتل زاگرس برگزار گردید و در این کارگاه پیرامون موضوعات رسانه و مدیریت بحران بحث و تبادل نظر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.