بردسکن- امام جمعه بردسکن برتشکیل مجمع خیرین قرآنی در این شهرستان تاکید کرد.

جای مجمع خیرین قرآنی در بردسکن خالی است

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام علی اصغر امینی در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی، خیرین و حامیان طرح اکرام این شهرستان گفت: خوشبختانه شهرستان بردسکن در همه حوزه ها سرآمد است و تاکنون با تشکیل مجامع سلامت، کتابخانه ساز، مسجد ساز ومدرسه ساز گام های خوبی توسط خیرین در شهرستان برداشته شده است.

وی اظهارداشت: درحوزه ترویج و فرهنگ قرآنی ضرورت دارد که مجمع خیرین قرآنی در شهرستان فعال شود و در حوزه قرآن نیز موقوفاتی در شهرستان به ثبت برسد.

امام جمعه بردسکن با تشکر از جلسات دوره های قرائت قرآن بانوان در شهر بردسکن گفت:  ۲۵ دوره قرائت قرآن بانوان  در شهر بردسکن به عنوان رابط قرآنی موسسه قرآنی عترت توانسته اند در اجرای طرح اکرام و ایتام ۵۰ یتیم تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) را تحت حمایت خود قرار دهند.  وی عنوان کرد: به طور متوسط هر جلسه دوره قرائت قرآن دو یتیم را به عنوان حامی خود تقبل  کرده اند که سالانه ۱۲ میلیون تومان به این ایتام کمک می کنند.

حجت الاسلام امینی همچنین از تهیه سبد کالای غذایی توسط رابطین قرآنی به خانواده های نیازمند در طول سال خبرداد و گفت:  هرسال به طور میانگین ۳۰۰ سبد کالای غذایی به ارزش ۱۲ میلیون تومان بین خانواده های نیازمند و محروم توزیع می شود.

وی این عمل را یک حرکت ارزشی و با معنویتی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مراکز قرآنی و دینی کمک های شایسته ای را در طول سال به محرومین دارند.

حجت الاسلام امینی از بانوان قرآنی به عنوان سفیران این حوزه خواست  نسل جوان و نوجوان را در حوزه تلاوت قرآن، احکام، اخلاق، تفسیر و معارف علوم قرآنی بیشتر آشنا کنند تا گرفتار تهاجم فرهنگی دشمنان نشوند.

وی بر حوزه تعلیم و تربیت فرزندان و سیره عملی علی ابن ابی طالب تاکید کرد و از شرکت کنندگان خواست نامه ۳۱ نهج البلاغه حضرت علی (ع) به فرزندش امام حسن مجتبی(ع)  را مورد مطالعه قرار دهند.

درابتدای این مراسم مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) بردسکن به برگزاری جشن نیکوکاری اشاره کرد و گفت:  این جشن ملی در واقع یک نوع انفاق، ایثار و از خود گذشتگی است. 

محسن حلاجی اطلاع رسانی صحیح   و واقعی را از رویکردهای اصلی کمیته امداد در حوزه صدقات و مشارکت های مردمی عنوان کرد و گفت:  طرح اکرام و محسنین  یکی از اصلی ترین محورهای مشارکت های مردمی است که شهرستان بردسکن با داشتن ۲۳۰ یتیم و ۱۲۰۰ نفر حامی خدمات خوبی را دراین حوزه  در طول سال انجام می دهد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی بردسکن دررابطه با جمع آوری زکات گفت: ۶۰درصد زکات های جمع آوری شده صرف کمک به خانواده های نیازمند و محروم می شود و مابقی آن در کارهای عام المنفعه در سطح روستاها هزینه می شود.

وی از کمک خوب  مردم این شهرستان در حوزه صندوق صدقات تقدیر کرد و گفت: با توجه به ۱۶ هزار مشترک صندوق صدقات سالانه قریب به ۲۷۰ میلیون تومان  کمک از طریق صندوق ها جمع آوری می شود.

درپایان از ۱۰۰ نفر از فعالان قرآنی موسسه قرآنی عترت و از  ۲۰ نفر حامی بانوی طرح اکرام و محسنین و خیرین این شهرستان نیز تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.