یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه معماری ایرانی اسلامی از قدیم تا به حال زبانزد خاص و عام بوده گفت: سبک معماری نقش مهمی در زندگی انسان دارد .

سبک معماری نقش مهمی در زندگی انسان دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی پیش از ظهرسه شنبه در دیدار با رئیس و جمعی از مسئولان نظام مهندسی ساختمان استان یزداظهار داشت: در گذشته سبک معماری به صورتی بود که بهترین نوع استفاده از فضاهای مختلف برده می‌شد و همچنین در مصرف انرژی‌های مختلف هم نهایت صرفه‌جویی به عمل می‌آمد.

وی افزود: امروز ساختمان سازی‌ها به نحوی است که مصرف انرژی را بسیار افزایش داده و این میزان مصرف انرژی در خانه‌ها مغایر با اقتصاد مقاومتی است.

ناصری تصریح کرد: سبک معماری در گذشته به صورتی بود که در طول روز به هیچ عنوان منازل نیازی به روشن کردن لامپ نداشتند و خانه‌ها با نور خورشید کاملا روشن می‌شدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: همچنین در گرمایش و سرمایش منازل هم در گذشته مصرف انرژی نسبت به الان بسیایر کمتر بود و خانه‌ها به گونه‌ای ساخته می‌شد که با استفاده از طبیعت مصرف انرژی را کاهش می‌دادند.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه استان افزود: نظام مهندسی باید برای اقشار کم درآمدبسته‌های حمایتی تعریف کند و با تدوین طرحی جامع، شرایطی فراهم آورد که اقشار کم‌درآمد نیز از خانه‌های استاندارد و مقاوم بهره‌مند شوند.

ناصری با اشاره به اهمیت معماری در ساخت بناهایی نظیر مدرسه گفت: سبک و نوع ساخت مدارس دخترانه و پسرانه یکی است در حالی که باید شرایط دختران در نظر گرفته شود و فضای مدرسه آنها به شکلی باشد که از بیرون به داخل مدرسه دید نداشته باشد.

وی خاطر نشان ساخت: دست‌اندرکاران نظام مهندسی ساختمان هنگام صدور مجوزهای به این موارد توجه ویژه داشته باشند و کمک کنند شهرسازی در یزد به شکل اصولی و با بهره‌مندی از معماری ایرانی اسلامی انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.