بجنورد- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در ایام تعطیلات نوروزی بیش از ۵۵۰ هزار مسافر و زائر با حضور در امامزاده‌های میزبان طرح آرامش بهاری در استان، از خدمات مذهبی فرهنگی این طرح بهره‌مند شدند.

۵۵۰ هزار زائر در طرح آرامش بهاری امامزاده های خراسان شمالی شرکت کردند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد، در جلسه ارزیابی طرح آرامش بهاری، با اشاره به اجرای این طرح ملی در ۳۳ امامزاده شاخص استان در ایام تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: این طرح با هدایت و مدیریت ۴۸ روحانی مبلغ برگزار شد که از این تعداد ۳۸ روحانی از حوزه علمیه قم و ۱۰ روحانی مبلغ هم از مدارس علمیه داخلی استان به امامزاده‌های میزبان طرح آرامش بهاری اعزام شده بودند.

وی افزود: همچنین در این مدت ۸۰۰ خانواده شامل ۴ هزار نفر هم در پنج زائرسرای امامزاده‌های بجنورد، باباامان، انصار، نوده و کوران اسکان یافتند.

عضو شورای فرهنگ عمومی گفت: در سطح خراسان شمالی ۹ امامزاده شامل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، امامزاده سید اسماعیل(ع) باباامان و ایوب نبی(ع) در بجنورد، امامزاده حمزه رضا(ع) و عبدالرضا(ع) در شیروان، امامزاده ابراهیم(ع) انصار، امامزاده سید احمد(ع) و محمود(ع) در چمن بید، امامزاده محمد(ع) دلاور و امامزاده هادی(ع) و زینب(س) کاستان از توابع مانه و سملقان برای اسکان موقت زائران پیش‌بینی شده بود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با یادآوری اینکه در قالب این طرح در ۱۷ امامزاده شاخص استان خیمه‌های معرفت برپا شده بودند، ادامه داد: همچنین در این مدت ۲۱ بقعه متبرکه خراسان شمالی نماز جماعت با حضور مسافران و زائران اقامه می‌شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی اجرای طرح آرامش بهاری ترویج سنت حسنه وقت و هدایت موقوفات جدید به سمت نیازهای روز جامعه از طریق مشاوره وقف بود، اضافه کرد: امسال در طرح آرامش بهاری ۱۱ وقف جدید به ارزش ریالی چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به ثبت رسید.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با یادآوری اینکه سال گذشته در این طرح ۱۲ وقف جدید در خراسان شمالی ثبت شده بود، اظهار کرد: اگر چه امسال شمار وقف‌های جدید ثبت شده در ایام تعطیلات نوروزی و در قالب طرح آرامش بهاری به نسبت سال گذشته کاهش اندکی داشته؛ اما این موقوفات با نیات روز و مرتبط با نیازهای جامعه به ثبت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه وقف‌های جدید امسال شامل سه باب منزل مسکونی و مابقی هم زمین زراعی و باغ است، تصریح کرد: این موقوفات با نیات تهیه دارو و درمان مستمندان، تهیه جهیزیه برای زوج‌های جوان، توسعه امامزاده، گسترش برنامه‌های قرآنی، احداث خانه عالم، ساخت مسجد و غیره ثبت شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار کرد: در مجموع میزان استقبال و شرکت زائران و مسافران در برنامه‌های فرهنگی مذهبی طرح آرامش بهاری امامزاده‌های استان در ایام تعطیلات نوروزی امسال به نسبت سال گذشته افزایش محسوسی داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.