کرمانشاه- مدیر امور عشایری استان کرمانشاه اعلام کرد: کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه به صورت غیر رسمی آغاز شد.

کوچ بهاره عشایر استان کرمانشاه آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر امور عشایری استان کرمانشاه گفت: جامعه عشایری استان همزمان با گرم شدن هوا کوچ بهاره خود را به صورت غیر رسمی به سمت مناطق سردسیر استان آغاز کرده و به مرور در مناطق ییلاقی مستقر خواهند شد.
علی اشرف آزادی با اشاره به اینکه سال گذشته تاریخ رسمی کوچ بهاره عشایر ۱۵ فروردین ماه اعلام شده بود افزود:
ورود دام عشایر استان تا ۱۵ اردیبهشت ماه به مراتع ممنوع است و باید به صورت دستی تعلیف شوند.
مدیر امور عشایر استان کرمانشاه با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا، ۱۴ هزار خانوار عشایری به همراه یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام، کوچ بهاره خود رابه مناطق ییلاقی آغاز می‌کنند، افزود: عشایر استان در مراتع درون استانی و برون استانی مستقر می‌شوند.
به گفته آزادی عشایر استان کرمانشاه در کوچ بهاره مسافتی حدود ۱۵ تا ۶۰۰ کیلومتر را در مدت ۳۰ تا ۴۵ روز طی می‌کنند تا به محل استقرار خود برسند.
مدیرامور عشایر استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به راهگشایی، تعمیر و مرمت راه‌های عشایری به منظور خدمات رسانی به عشایر ادامه داد: با توجه به بارندگیهای رخ داده به ویژه در فصل بهار به منظور دسترسی آسان عشایر به گذرگاه‌ها گروههای راهگشایی در مسیر کوچ کار تیغه زنی ومرمت راه‌های عشایری را انجام می‌دهند.
وی در ادامه با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون دام عشایر علیه تب برفکی افزود: با هماهنگی دامپزشکی این اتفاق در مناطق قشلاقی استان رخ داده و درصددیم تا امسال واکسیناسیون علیه دیگر بیماریهای دام را برای دام‌های عشایر داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.