اهواز-معاون محیط زیست کشور گفت: وقایع گرد و غبار کشور به خصوص وضعیت جوی استان خوزستان به وزارت امور خارجه اعلام شده است.

بحران های گرد و غبار برای پیگیری به وزارت امور خارجه اعلام شده است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین سعید متصدی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اداری خوزستان که در سالن جلسات هاشمی استانداری برگزارشد بابیان اینکه بحث آبگیری هورالعظیم و تشخیص کانون های گرد و غبار را هم داشتیم، اظهارکرد: چهار تفاهمنامه بین المللی منعقد کرده و ۵۰ پژوهشگر بین المللی برای بررسی مسئله گرد و غبار به ایران می آیند.

وی افزود: تمامی وقایع گرد و غبار را ثبت و به وزارت امور خارجه اعلام کردیم.

معاون سازمان محیط زیست کشور عنوان کرد: حذف ۳۰ هزار بشکه از میدان آزادگان که به اهواز منتقل می شد را برای بهبود وضعیت آب و هوای اهواز انجام دادیم.

متصدی درخصوص معضل گرد و غبار،  با بیان اینکه  در کل کشور ۱۹۰ ایستگاه داریم، اظهار کرد:  این شبکه کار پایش را تکمیل و در سه سال گذشته ۱۸ ایستگاه آلودگی هوا را در خوزستان راه اندازی کردیم.

وی بااشاره به اینکه هیچ مجوز ساخت سد و یا انتقال آب بین حوزه ای در این دولت صادر نشده است، بیان کرد: بلکه مصوبه ویژه ای در شورای عالی آب کشور برای رودخانه کارون داریم.

معاون سازمان محیط زیست کشور در پایان اظهارکرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی و اشتغال برای اینکه مدت زمان صدور مجوزهای زیست محیطی کاهش پیدا کند، ۲۰ مورد مجوز لازم برای پروژه ها را به مسئولان استان خوزستان تفویض اختیار کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.