اصفهان- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز گفت: به منظور ارتقای فرهنگ عمومی و صیانت و حفاظت از محیط زیست و همچنین ترغیب زائران به رعایت اصول زیست محیطی، برنامه تفکیک زباله ها در محیط پیرامونی امامزاده احمد(ع)نطنز از آغاز شد.

طرح صیانت و حفاظت از محیط زیست در امامزاده احمد(ع)نطنز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری اظهار داشت: با توجه به نقش امامزادگان در فرهنگ سازی و همچنین در راستای توسعه پایدار و رعایت اصول زیست محیطی برنامه تفکیک زباله ها در محیط پیرامونی امامزاده احمدبن محسن بن امام زین‌العابدین (علیه‌السلام) نطنز آغاز شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این طرح به منظور ارتقای فرهنگ عمومی و صیانت و حفاظت از محیط زیست و همچنین ترغیب زائران به رعایت اصول زیست محیطی در جوار این امامزاده جلیل القدر اجرا می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نطنز افزود: به همین منظور سطل های موجود در محوطه به سه سطل در سه رنگ(زرد، سبز، قرمز) کنار هم افزایش پیدا می کند که سطل های زرد برای زباله های کاغذی، سطل های سبز برای زباله های تر و سطلهای قرمز برای زباله های پلاستیکی و نایلون ها تخصیص داده می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین مرتضی اکبری ادامه داد: با توجه به اینکه حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان از نظر موقعیت جغرافیایی در منطقه مناسبی قرار دارد و سالانه میزبان زائران و مسافران زیادی از سراسر کشور است این طرح در این امامزاده بزرگوار اجرا می شود که رویکرد اصلی این طرح نیز توسعه گردشگری مذهبی و ایجاد فضای مناسب برای حضور بیشتر مسافران و زائران در جوار این امامزاده واجب التکریم است.

 وی در پایان تصریح کرد: نسب این امامزاده واجب التعظیم به امام زین العابدین (علیه السلام) می رسد و آستان مقدس امامزاده احمد (علیه السلام)  در شهرستان نطنز، بخش مرکزی، ۷ کیلومتری شمال شرقی شهر نطنز به فاصله کوتاهی از جاده آسفالته مرکز شهر بادرود، دهستان کرکس، شرق دهکده خفر بر فراز تپه ای  واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.