اصفهان- مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۳۴۰ بقعه متبرکه استان اصفهان به مدت ۲۰ روز با اجرای طرح آرامش بهاری میزبان بیش از ۴ میلیون نفر زائر از سراسر کشور بودند.

بیش از۴میلیون نفر زائر به زیارت بقاع متبرکه استان اصفهان مشرف شدند

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور طرح آرامش بهاری در راستای پذیرایی از مسافران و زائران بقاع متبرکه با رویکرد تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی از ۲۵ اسفند ماه ۱۳۹۵ در ۳۴۰ بقعه متبرکه سراسر استان اصفهان آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه به مدت ۲۰ روز این طرح اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در مدت اجرای این طرح آستان مقدس بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان سراسر استان میزبان تعداد  بیش از ۴ میلیون و ۸۲۰ هزار نفر زائر بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این طرح  تعداد ۳۸۳ نفر از خادمین ثابت، ۴۲۹۰ نفر از خادمین افتخاری، ۱۴۷۹ نفر از هیئت امنای بقاع متبرکه و ۲۳۲ نفر از مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در ادامه خاطر نشان شد: که اداره اوقاف و امور خیریه  به منظور برگزاری هر چه بهتر این طرح و با رویکرد ارائه خدمات  بهینه فرهنگی، رفاهی و ارتقاء سطح دانش افزایی و مهارت آموزی  هیئت امنا، مدیران مراکز فرهنگی قرآنی و خادمین بقاع متبرکه مجری  طرح آرامش بهاری، دوره آموزشی ویژه ای  طی ۵ روز در ۵ نقطه جغرافیای استان با حضور تعداد ۱۵۲۰ نفر از مجریان این طرح در سطح بقاع متبرکه با بهره گیری از اساتید مجرّب اعزامی از سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل برگزار شد.  

وی به برگزاری برنامه های متنوع و متعددی که در قالب طرح آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان عظیم الشان استان برگزار شد اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار ۲۴۰  امامزاده واجب التعظیم و  بقعه متبرکه استان همراه با اجرای برنامه های متنوع از جمله قرائت ادعیه، سخنرانی مذهبی، دعای تحویل سال، فرمایشات مقام معظم رهبری، برپایی برنامه های سخنرانی در طول طرح آرامش بهاری با موضوعات سبک زندگی اسلامی با محوریت خانواده در جوار ۱۹۰ بقعه متبرکه، برپایی برنامه ادعیه و مناجات (دعای توسل،   کمیل ، ندبه  و ...) در جوار ۲۴۹ بقعه متبرکه، برپایی ایستگاه صلواتی (ارائه آب جوش رایگان و ...) به همراه خدمت رسانی رفاهی در ۱۵۱ بقعه متبرکه، برپایی خیمه های  معرفت که دارای غرفه هایی همچون؛ غرفه کودک، مشاوره خانواده، ایستگاه سلامت، عفاف و حجاب و  ... در جوار ۸۵ بقعه متبرکه، پاسخگویی به مسائل شرعی و ارائه خدمات فرهنگی و قرآنی  در ۱۲۳ بقعه متبرکه، توزیع کتاب مسابقه آرامش بهاری و نشریات با محتوای فرهنگی به تعداد ۱۵هزارجلد در ۳۴۰ بقعه متبرکه، تهیه و توزیع ۴۹ عنوان برشور با عناوین عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ وقف، معرفی بقاع متبرکه و محصولات فرهنگی  تولید استان و ادارات تابعه به تعداد ۱۰۰ هزار مورد همچنین اقامه نماز جماعت نیز در ۱۷۹ بقعه متبرکه در طول اجرای طرح آرامش بهاری از جمله برنامه هایی بودند که در جوار بقاع متبرکه و امامزادگان برگزار شدند که در اجرای این طرح ۲۴۰ مبلّغ و روحانی بومی، مستقر و همچنین  ۴۸ مبلّغ اعزامی از شهر مقدس قم نیز با اداره اوقاف و امور خیریه استان همکاری داشتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: همچنین با برنامه ریزی های انجام شده و با تدابیری که از قبل انجام شده بود نیز اسکان مسافرین در ۱۱۳ بقعه متبرکه پیش بینی و انجام شد که تعداد ۱۲۱ هزار و ۸۵۰ نفر از  مسافرین و زائرین از زائر سراها و اماکن رفاهی بقاع متبرکه استفاده کردند همچنین تعداد ۸۰۷/۳۶۰  نفر از مسافران و زائران نیز به صورت چادر و کمپ موقت از امکانات بقاع متبرکه بهره مند شدند و تعداد ۴۴ هزار و ۷۰ نفر از مسافران نوروزی نیز در حسینیه ها و دیگر اماکن اسکان داده شدند.

حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه بیان کرد: همچنین در طول اجرای این طرح بازرسی تخصصی توسط تیم های اعزامی از ستاد مرکزی طرح آرامش بهاری استان و سازمان اوقاف و امور خیریه از ۱۸۵ بقعه متبرکه مجری با هدف رصد و نظارت از نحوی خدمت رسانی مطلوب به زائرین، مسافرین و مجاورین اماکن متبرکه انجام شد که در حین بازرسی از افراد مجری این طرح نیز تقدیر شد.

وی افزود: ارسال اطلاعات G.I.S تعداد ۳۳۶ امامزاده واجب التعظیم و بقاع متبرکه جهت بار گزاری در سامانه مسافر یار ستاد تسهیلات نوروزی استان اصفهان و نرم افزار گردشگری کجاس انجام شده بود که در طول ایام نوروز در دستری مسافران و زائران این اماکن متبرکه بود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به وقف های ثبت شده در ایام نوروز توسط واقفان نیک اندیش اشاره و عنوان کرد: تعداد  ۲۱ مورد وقف جدید به ارزش ۸۶ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال توسط واقفان خیر اندیش با نیات مذهبی، اجتماعی و... در استان وقف و به ثبت رسید.

حجت الاسلام و المسلمین صادقی در ادامه به اجرای نیت واقفان نیک اندیش در راستای اجرای این طرح اشاره و خاطر نشان کرد: همچنین اداره اوقاف و امور خیریه استان در راستای اجرای امینانه نیات واقفان خیر اندیش مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال را از محل اجرای نیات منطبق با طرح آرامش بهاری و مراسم های مختلف ازجمله شهادت امام هادی (ع) هزینه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.