رئیس‌جمهور گفت: باید هیئت‌ بین‌المللی حقیقت‌یاب برای روشن شدن حمله نظامی آمریکا به سوریه تشکیل شود.

هیئت‌حقیقت‌یاب برای حمله نظامی آمریکا تشکیل شود/ اقتصاد مقاومتی از روستاها آغاز می‌شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز (شنبه ۱۹ فروردین)  در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی که در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد با تأکید بر اینکه آمریکا به صورت تجاوزگرانه، وقیحانه و ظالمانه و برخلاف همه اصول بین‌المللی به کشور سوریه حمله کرد، گفت: باید هیئت‌ بین‌المللی حقیقت‌یاب برای روشن شدن این مسئله تشکیل شود.

وی افزود: البته در این هیئت نباید از افراد مغرض استفاده شود و یا ریاست آن را آمریکا بر عهده بگیرد، بلکه باید توسط کشورهای بی طرف موضوع بررسی تا معلوم شود که سلاح شیمیایی از کجا آمده، توسط چه کسانی آمده یا اصلا سلاح شیمیایی بوده یا نبوده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به گفته مسئولان سازمان ملل، دو سال پیش سلاح شیمیایی را در سوریه جمع کرده بودند؛ ادعای وجود سلاحهای شیمیایی از کجا آمده؟ باید روشن شود.

حجت‌الاسلام روحانی اظهار داشت: مسئله‌ای که هنوز معلوم نشده است، آمریکایی‌ها خود را به عنوان پلیس جهان و رهبر دنیا می‌پندازند و خود را قاضی دنیا می‌دانند؛ بریدند و دوختند و وارد عمل شدند. نیمه شب با موشک به یک پایگاه هوایی در سوریه حمله و عده‌ای مردم بی‌گناه را شهید کردند.

وی تصریح کرد: تجاوز به یک کشور مستقل به چه مناسبت صورت گرفته است؟ آقایی که امروز در آمریکا حاکم شده، ادعا داشت که می‌خواهم با تروریست‌ها مبارزه کنم ولی با این اقدام آمریکا، همه تروریست‌های موجود در سوریه خوشحال هستند و جشن گرفته‌اند.

رئیس‌جمهور افزود: اگر راست می‌گفتند، چرا در اولین اقدام به تروریست‌ها کمک کردید و حامی آن‌ها شدید؟ چرا در برابر سوریه وارد عمل شدید و موشک‌های خود را از مدیترانه پرتاب کردید؟

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: با کدام مجوز و قانونی چنین اقدامی را انجام دادید؟ حتی از سازمان ملل که ایراد فراوانی به آن وارد است و از کنگره خودتان که ایرادات فراوانی به آن هم وارد است، مجوز نگرفتید و تجاوزگرانه، وقیحانه و ظالمانه برخلاف همه اصول بین‌المللی به کشور سوریه حمله کردید.

وی تصریح کرد: اگر ساعت جوان ایرانی، زودتر مشغول به کار شود و به آینده اعتماد پیدا کند و تشکیل خانواده دهد، اجر بزرگی دارد و این وظیفه همه مسئولان است که در این مسیر گام بردارند.

رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه ارزشمند روستا در تولید و توسعه اقتصادی و همچنین نقش روستاییان در این زمینه، گفت: اگر ما در پی اقتصاد مقاومتی هستیم، مقاومت اقتصادی از روستاها آغاز می‌شود و از روستاها باید شروع کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ما می‌توانیم روستا را زنده، آباد و متحول سازیم.

وی همچنین از روستا به عنوان نمادی از تولید، خودکفایی، صفا، محبت و قلب پاک، استعداد و حضور نوابغ بزرگ نام برد و گفت: من خودم در خانه کوچک روستایی در دوران نوجوانی در محیطی بزرگ شدم که تقریبا از خیلی چیزهای مصرفی خودکفا بودیم.

رئیس‌جمهور افزود: کلمه روستا برای همه روستاییان و برای من که دوران کودکی و نوجوانی را در روستا زندگی کردم همواره خاطره‌انگیز است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: رسم نبود که ما نیازمندی روستا را از شهر تأمین کنیم، بلکه شهرها روستاها را به عنوان منبع تولید موادغذایی، کشاورزی و صنایع دستی می دیدند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت روستاهای کشور بعنوان پایه اقتصاد یک کشور، سال ۹۵ را سالی پر افتخار برای دولت یازدهم دانست و تصریح کرد: این برای آن بود که بر سر سفره های ما نان خارجی و گندم و آرد خارجی نبود.

روحانی در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی افزود: زمانی که در سال ۹۲ آغاز بکار کردیم به واردات حدود ۵ میلیون تن گندم نیازمند بودیم و این درحالی بود که سال بعد نیز متاسفانه این نیازمندی را داشتیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اما در سال ۹۴ روستائیان ما با تلاش و کوشش کاری کردند که در بهار سال ۹۵ با سفره پربرکت با نان و گندم ایرانی احساس خودکفایی کردیم.

روحانی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال نیز بتوانیم در حوزه گندم خودکفا باشیم، اینکه ما سالیان دراز، گندم وارد می کردیم اما امسال سه میلیون تن گندم صادر خواهیم کرد یعنی ما از واردات به صادرات رسیدیم.

رئیس‌جمهور گفت: ما در گازوئیل نیز از واردات به صادرات رسیدیم و انشاالله امسال نیز در حوزه بنزین از واردات به صادرات خواهیم رسید و این به معنای اقتصاد مقاومتی، خودکفایی و خود اتکایی است.

روحانی تصریح کرد: کشاورزان، روستائیان و کارآفرینان ما در زمینه مواد غذایی، در سال ۹۵نسبت به سال ۹۲ توانستند ۲۱ میلیون تن بیشتر این مواد را برای کشور تولید کنند.

وی  ضمن قدردانی از افتخارات کشاورزان و روستائیان کشور خاطرنشان کرد: من همواره در میان مسئولین، کارگزاران، وزرا و صاحبنظران بر مسئله توسعه و آبادانی روستاهایمان تاکید کردم چرا که خودم روستایی زاده ام.

رئیس‌جمهور گفت: حرکت اقتصادی، پیشگیری از مهاجرت‌های بی رویه و رشد و تولید از روستاها آغاز می شود.

حجت‌الاسلام روحانی یادآور شد: ما در دولت یازدهم در طول این سه سال و نیم تلاش کردیم تا بخشی از وظایفمان را بر طبق وعده هایی که داده بودیم انجام دهیم.

وی گفت: الحمدلله امروز در کشور ما روستای ده خانواری که برق نداشته باشد نداریم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای آب روستایی صرف شده است گفت : امسال بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی صرف خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: این کار بزرگی است وقتی در روستای ما برق وارد می شود یعنی تحرک جدیدی می تواند در تولید بوجود آید و ابزار جدیدی برای تولید ایجاد شود و شکل بسیاری از کارگاهها، چرخ خیاطی ها و نحوه کار بسیاری از صنایع دستی تغییر می کند.

وی ادامه داد: خوشحالیم که در دولت یازدهم اعلام کنیم روستای ده خانوار بدون برق نداریم.

رئیس‌جمهور  اضافه کرد : روز گذشته از وزیر نیرو سوال کردم و به ایشان گفتم که به دقت به من بگوید که آیا روستای ده خانواری در ایران هست که برق نداشته باشد؟ و ایشان بر اساس آمار و ارقام پاسخ دادند که ۸ تا ۹ روستا به دلایل مختلف از جمله ساخته شدن در مکانهایی که مجاز نبودند وجود دارند که ما نتوانستیم به آنها برق رسانی کنیم، جز این ۸ روستا  با قاطعیت هیچ روستایی وجود ندارد که ۱۰ خانوار بیشتر سکنه داشته باشد و برق نداشته باشد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه این حرکت بزرگی در روستاهای ماست اظهار داشت: وزیر نیرو اعلام کرد که در سال ۹۷ شاهد تحولی بزرگ در زمینه آب رسانی به روستاها نیز خواهیم بود.

وی افزود: در دولت یازدهم به ۵ هزار و ۲۰۰ روستا آب آشامیدنی سالم رسیده است و با توجه به اینکه ما در بودجه ردیفی برای آب روستایی نداشتیم، در سال ۹۳ یک ردیف برای آب روستایی با ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد و سال بعد این رقم را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم، و در اواخر سال ۹۴ به دنبال ۵۰۰ میلیون دلار برای آب روستایی بودیم و این موضوع در سال ۹۵ اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در سال ۹۵ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای آب روستایی صرف شده است گفت : سال ۹۶ بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی صرف خواهد شد.

روحانی افزود: در پایان سال ۹۷ آبرسانی به روستاها در سراسر ایران با برنامه ریزی این دولت تکمیل نهایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۵۲۰۰ روستایی که امروز از آب سالم استفاده می کنند، جمیعتی بالغ بر ۴ میلیون نفر دارند و این موضوع نشان می دهد این حرکت، حرکت بسیار خوبی برای آن است که روستاییان ما با آرامش قلب، رفاه و بهداشت بیشتر بتوانند در روستاها زندگی کنند.

رئیس‌جمهور با اشاره به گازرسانی به مناطق روستایی نیز گفت : در زمینه گازرسانی به روستاها کار بسیار عظیمی صورت گرفته و کل گازرسانی به روستاها تا سال ۹۲ از آغاز تاسیس شرکت گاز و لوله کشی گاز برای مناطق مسکونی و تجاری، ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده بود و در این  دولت حدود ۹ هزار روستا گازرسانی شده است، یعنی در کل تاریخ ۱۴ هزار و در دولت یازدهم ۹ هزار روستا گازرسانی شده است.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: ای کاش می‌شد که رسانه‌های ما می‌آمدند، واقعیت‌ها و خدمات این دولت را برای مردم توضیح می‌دادند، حالا باید گفت هر یک روستا و هر یک روستایی، انشاءالله یک رسانه برای دولت مظلوم یازدهم است.

وی افزود: اگر حمایت شما مردم و شما روستائیان و شما تلاشگران، کشاورزان و کارآفرینان نبود حتما ما نمی‌توانستیم این راه پر سنگلاخ را ادامه دهیم.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: غروب که می‌شود می‌بینیم جاده جلوی فردای ما صاف صاف است، اما نمی‌دانم شب تا صبح چقدر فرصت هست، زیرا وقتی صبح می‌شود می‌بینیم این جاده مجددا پر از سنگلاخ است.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: اما امید ما به حق است و توسل ما به پیامبر و خاندان رسالت است و هدایتهای رهبر معظم انقلاب و حمایت های شما مردم به خوبی ما را به مقصد خواهد رساند.  

وی گفت: برای ایجاد شغل در روستاها امروز نیازمند اینترنت هستیم و برای اینکه روستاییان مستقیما محصولات خود را به بازار برسانند از طریق فناوری های مدرن باید این کار صورت بگیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه باید به فکر مردم بود و برای آنها کار و تلاش کرد، گفت: اینقدر به فکر انتخابات نباشید به فکر آخرت هم باشید.

روحانی  با اشاره به اینکه ما به مقصد نهایی می رسیم و در این زمینه تردید نداریم خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ حماسه از روستاها شروع شد.

رئیس‌جمهور با اشاره به تلاش های دولت برای ایجاد شرایط بهتر بهداشتی و درمانی در روستاهای سراسر کشور گفت: دولت ۹۹۵ خانه بهداشت و ۲۷۰۰ مرکز درمانی در این مدت ساخته است و بیش از ۶ هزار مرکز  را نیز در روستاها در دست ساخت دارد.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اهمیت ارتباطات و قراردادن امکان استفاده از اینترنت در روستاها  با انتقاد از کسانی که گفته بودند روستا نیاز به اینترنت ندارد، افزود: برای ایجاد شغل در روستاها امروز نیازمند اینترنت هستیم و برای اینکه روستاییان مستقیما محصولات خود را به بازار برسانند از طریق فناوری های مدرن باید این کار صورت بگیرد.

وی گفت: هم اکنون ۲۵ هزار روستا به اینترنت وصل شده اند و تلاش بیشتری در این زمینه صورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور با اشاره به راه‌های روستایی افزود:  ۳ هزار و ۴۶۷ کیلومتر راه روستایی احداث و بیش از ۷ هزار کیلومتر مسیر روستایی نیز آسفالت شده است.

حجت‌السلام روحانی با اشاره به ایجاد اشتغال در روستاها خاطرنشان کرد: در سال ۹۵ بیش از ۱۵۲ هزار شغل برای روستاییان ایجاد کردیم و نیازمند اشتغال بیشتری در این مسیر هستیم.

وی با اشاره به تلاش دولت برای افزایش اشتغال در روستاها گفت: دولت پاییز سال ۹۵ لایحه دوفوریتی به مجلس فرستاد تا یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستاییان اختصاص داده شود.

رئیس‌جمهور از نمایندگان مجلس  خواست تا این لایحه را هرچه سریع‌تر در دستورکار قرار دهند.

روحانی افزود: البته شنیده ام که برخی درباره این لایحه گفته اند تصویب آن می تواند در انتخابات اثر داشته باشد که من به همه آنها می گویم که به فکر آخرت باشید اگر یک ساعت جوان‌ها زودتر مشغول به کار شوند به آینده خودشان اعتماد کنند و تشکیل خانواده دهند بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: باید برای روستاییان شغل درست کنیم و نباید امروز و فردا کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی درخصوص اعطای تسهیلات مسکن به روستاییان هم افزود: دولت ۲۵۳ هزار و ۶۹۱ واحد مسکن برای روستاییان ساخته است.

وی در ادامه به توجه دولت به دهیاران اشاره کرد و گفت: امنیت شغلی برای دهیاران یکی از پایه ها و اساس رونق کار و تلاش در روستاهاست و از وزیر کشور می خواهم طرحی را که در این زمینه هم‌اکنون در کمیسیون دولت است هرچه سریع تر تصویب کند و به هیات دولت برای بررسی و تصویب بیاورد.

رئیس‌جمهور با محکوم کردن حمله آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه گفت: آمریکایی ها فکر می کنند پلیس و قاضی جهان هستند و خودشان تشخیص دادند و قضاوت کردند که چه کسی مقصر بوده و خودشان هم وارد عمل شدند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به حمله آمریکا به سوریه خواستار تشکیل یک هیئت بین المللی حقیقت یاب با حضور کشورهای بی طرف برای بررسی موضوع بکارگیری سلاح های شیمیایی در سوریه شد.

وی گفت: این هیئت باید بدون حضور و ریاست آمریکایی ها تشکیل و در آن بررسی شود که سلاح های شیمیایی به کار گرفته شده در سوریه از کجا آمده و چه کسی آن را آورده است؟

رئیس قوه مجریه اضافه کرد : دولت سوریه که طبق اعلام سازمان ملل متحد سلاح شیمیایی ندارد پس باید روشن شود که این سلاح ها از کجا آمده است.

حجت‌الاسلام روحانی با محکوم کردن حمله آمریکا به پایگاه هوایی در سوریه گفت: آمریکایی ها فکر می کنند پلیس و قاضی جهان هستند و خودشان تشخیص دادند و قضاوت کردند که چه کسی مقصر بوده و خودشان هم وارد عمل شدند.

وی با طرح این سؤال که تجاوز آمریکا به یک کشور مستقل به چه مناسبتی  صورت گرفته است گفت: همه تروریستهای سوریه از حمله آمریکایی ها خوشحال هستند.

رئیس‌جمهور با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره  مبارزه با تروریستها تصریح کرد : اگر آمریکایی ها در گفته خود صادقند چرا در اولین اقدام به تروریست ها کمک کردند و علیه ارتش سوریه وارد عمل شدند؟ آنها با  کدام قانون و مجوز اقدام به این کار کردند؟ حتی از سازمان ملل متحد که از نظر ما ایراداتی دارد اجازه نگرفتند و حتی از کنگره خودشان نیز که دارای ایراداتی است برای حمله به سوریه اجازه نگرفتند.

حجت‌الاسلام روحانیگفت: ما امروز باید در شرایط فعلی منطقه و جهان بیش از پیش هوشیار و متحد باشیم.

وی در ادامه  با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در بیست و نهم اردیبهشت رقابت سالم و بزرگی پیش روی همه ماست و همه ما باید به صحنه این رقابت بیاییم.

رئیس‌جمهور، اساس مردم سالاری را در رقابت سالم انتخاباتی دانست و افزود : تمام چشم های دنیا و منطقه به بیست و نهم اردیبهشت در ایران دوخته شده است و دنیا امروز نقش ایران را به خوبی می داند.
روحانی  با اشاره به ارائه تسهیلات ۵۰۰۰ میلیارد تومانی ظرف سه سال گذشته از سوی صندوق کارآفرینی به مشاغل روستایی تاکید کرد : یکی از قدم های مهم باید ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان باشد.

وی در ادامه سخنان خود در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی با اشاره به نقش بانوان در توسعه کشور گفت: کشور از اینکه خانمها مسئولیت های مختلفی در جامعه داشته باشند نفع می برد.

روحانی با اشاره به نقش کلیدی و اساسی بانوان در روستاها افزود : در بسیاری از روستاها بار اصلی خانواده ها بر عهده خانمهاست و ما باید امروز شغل را به داخل خانه ها ببریم.

وی تاکید کرد: عفت، اخلاق، حجاب و تقوای بانوان ما هیچ منافاتی با کار، کوشش و تلاش ندارد و نخواهد داشت.

رئیس‌جمهور گفت: بانوان ما از عفاف، حجاب و اخلاق برخوردارند و ما باید برخی  مشاغل را به درون خانه ها ببریم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به ارائه تسهیلات ۵۰۰ میلیارد تومانی ظرف سه سال گذشته از سوی صندوق کارآفرینی به مشاغل روستایی تاکید کرد : یکی از قدم های مهم باید ارائه تسهیلات ارزان قیمت به روستاییان باشد.

وی  اضافه کرد: به همین منظور بانک مرکزی جریمه دیرکرد وام های زیر یکصد میلیون تومان را دریافت نمی کند و تمام بانکها نیز باید به روستائیان تسهیلات لازم را ارائه دهند.

رئیس‌جمهور بر تشکیل مراکز ورزشی در روستاها بویژه برای بانوان تاکید کرد و گفت: باید روحیه رقابت پذیری در زمینه های مختلف از جمله آموزش، علم و ورزش را در روستاها رواج داد.

وی با اشاره به اینکه باید در زمینه اقتصادی نیز رقابت داشت تصریح کرد : ما باید اقتصادمان را به یک رقابت آزاد و سالم دعوت کنیم چرا که اقتصاد بدون رقابت سالم به جایی نخواهد رسید.  

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز در شرایط حساس تاریخی قرار گرفته ایم، گفت: بدانید هم جمهوریت و هم اسلامیت ما در سایه انتخابات خوب خواهد بود.

روحانی در ادامه سخنانش در همایش ملی اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی افزود: نیاییم به اسم انتخابات، یکدیگر را تخریب کنیم؛ ما مسلمانیم، پیرو پیامبر (ص)، پیرو امام جواد (ع) و پیرو امیرالمؤمنین (ع) که دروغ نمی گوید هیچ گاه، پیرو پیامبر اسلام (ص) که تخریب نمی کند، چرا واقعیت ها را نمی گوییم و چرا این امیدی که در دل مردم رشد پیدا کرده و درخت بارور شده است، چرا با این امید مردم می جنگید؟ به دنبال چه هستید؟

رئیس‌جمهور گفت: خداوند بزرگ به ما می گوید بندگان من، مردم دنیا و همه آنهایی که مخلوق من هستید، عباد من، در کلامتان سخن نیکو بگویید، سخن حسن بگویید، سخن احسن بگویید.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: نیکوترین و زیباترین کلمات و سخنان را جاری کنید، چگونه می شود که یک انسان، خود را ایرانی و مسلمان بداند اما سخن غلط، دروغ و ناروا بگوید؟ با بهترین جملات و بهترین کلمات با مردم سخن بگوییم.

وی ادامه داد: ما می خواهیم حماسه درست کنیم، نمی خواهیم دعوا درست کنیم و رودرروی یکدیگر بایستیم.

روحانی با بیان اینکه می خواهیم رقابت سالم داشته باشیم، اظهار داشت: هر که می خواهد به میدان بیاید در انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و هر انتخاباتی، از خودمان، لیاقت های خودمان و برنامه های خودمان بگوییم زیرا با دروغ، تخریب و تهمت کسی به جایی نمی رسد و بر فرض محال که برسد چه ارزشی دارد؟

رئیس‌جمهور گفت: ارزش ندارد که انسان با نردبان دروغ به پشت بام ظلم برود، چرا از نردبان دروغ استفاده کنیم و تهمت بزنیم؟

روحانی افزود: قرآن به ما می گوید با صدای نیکو و زیبا و احسن با مردم صحبت کنیم، پس بیاییم کشور و روستاها را آباد کنیم و به روستاها تسهیلات بدهیم و سرمایه گذاری در روستاها انجام دهیم و آنها را مرکز گردشگری قرار دهیم و صنایع دستی را در روستاها ترویج کنیم و همچنین کشاورزی را در آنجا به روز کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیاییم از آب به بهترین شکل استفاده کنیم، اظهار داشت: افتخار دولت یازدهم این است که در گندم، با زمین کمتر به خودکفایی رسیده است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر در کشاورزی موفق شدیم با زمین و آب کمتر، با کاشت دقیق تر، بذر بهتر و برنامه ریزی صحیح تر محصول بیشتری تولید کنیم، آنوقت می توانیم شاهد اقتصاد مقاومتی، تولید ملی و اشتغال بالاتر در کشورمان باشیم.

وی افزود: ۲۹ اردیبهشت روز تاریخی سال ۹۶ و سال های پیش روست.

رئیس‌جمهور گفت: روز ۲۹ اردیبهشت روز قدر ملت ایران است و آن شب ۲۹ اردیبهشت، شب قدر ماست یعنی کی چه تصمیمی بگیرد و صبح چه رأیی به صندوق بیندازد، به اندازه همه زندگی ارزش دارد.

وی تصریح کرد: خداوند به ما گفته است منصفانه قضاوت کنیم، امسال را با پارسال، این سه سال را با سه سال پیش، این چهار سال را با چهار سال پیش، شیوه کار، درآمد و زندگی مردم را مقایسه کنید.

روحانی افزود: امروز در شرایط حساس تاریخی قرار گرفته ایم، بدانید هم جمهوریت و هم اسلامیت ما در سایه انتخابات خوب خواهد بود.

رئیس‌جمهور گفت: شرق و غرب ایران، تمام اقوام، مذاهب، روستاها، شهرها و زنان و مردان همه باید در روز ۲۹ اردیبهشت حاضر باشند و حضور مردم، حضور حداکثری باشد.

روحانی با بیان اینکه نگذاریم کسی مردم را مأیوس کند، افزود: همه پای صندوق های رای برویم، صندوق معجزه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: من از شورای محترم نگهبان، از وزارت محترم کشور، از همه استانداران، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و همه مردم عزیز می خواهم برای یک انتخابات سالم، رقابتی و قانونی تلاش کنیم؛ یعنی همان که رهبر معظم انقلاب فرمودند مر قانون، دقت قانون، عین قانون را اجرا کنیم، با اخلاقی که ان شاءالله دشمنان را با این انتخابات خیره و دوستانمان را ان شاءالله خوشحال کنیم.  

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.