حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر وجود اخلاص در کار، گفت: مسؤولان در انجام کارهای خود دلسوز مردم باشند و به گونه‌ای کار کنند که انگار در محضر حضرت ولیعصر(عج) به انجام وظایف خود مشغول هستند.

 مسؤولان در انجام کارها دلسوز مردم باشند و خود را در محضر حضرت ولیعصر ببینند

  به گزارش «قدس آنلاین»،  حضرت آیت الله سید محمد علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار نوروزی اعضای شورای اسلامی شهر قم، ضمن تبریک سال جدید، اظهار داشت: همواره کارهای خود را مورد ارزیابی قرار داده و کاستی‌ها را برطرف کنید.

وی با اشاره به آیه «وَلَوْ أَنَّهُمْ فَعَلُواْ مَا یُوعَظُونَ بِهِ لَکَانَ خَیْراً لَّهُمْ وَأَشَدَّ تَثْبِیتاً وَإِذاً لَّآتَیْنَاهُم مِّن لَّدُنَّـا أَجْراً عَظِیماً وَلَهَدَیْنَاهُمْ صِرَاطاً مُّسْتَقِیماً»، ابراز داشت: خداوند متعال در آیات ۶۶ و ۶۷ سوره نساء فرموده است؛ اگر مردم و مسؤولان پند و موعظه‌ علماء و بزرگان را بپذیرند و در انجام آن‌ کوشا باشند، پایدار خواهند بود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به فرمایشات بزرگان دینی، مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب گوش دهند و آن فرمایشات را در مقام عمل پیاده کنند؛ بنابراین اگر در جایی دیده شود که کاری بر روی زمین مانده و ناقص انجام شده است، نشان از آن است که به فرمایشات بزرگان و رهبر انقلاب توجه نشده است.

وی در ادامه خطاب به اعضای شورای شهر، افزود: کارهایی که انجام داده‌اید با فعالیت‌های کسانی که پیش از شما در شورای شهر حضور داشتند، مقایسه کنید و بررسی کنید که آیا بهتر از این هم می‌توانستید انجام دهید؟  

استاد برجسته حوزه علمیه، بر وجود اخلاص در انجام کار مسؤولان تاکید کرد و گفت: در انجام کارهای خود دلسوز مردم باشید و به گونه‌ای کار کنید که انگار در محضر حضرت ولیعصر(عج) به انجام وظایف خود مشغول هستید.

وی با اشاره به روایتی، اظهار داشت: امام (ع) می‌فرماید؛ خداوند رضای خود را در رضایت مردم قرار داده است، از این رو اگر مردم از مسؤولان راضی باشند، خداوند متعال نیز از مسؤولان راضی خواهد بود.

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: همواره عملکرد خود را بررسی کنید و تلاش کنید تا مردم از شما راضی باشند، بنابراین اگر دیدید نقصانی در انجام کارهایتان وجود دارد در صدد جبران آن برآیید.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر این که «در انجام کارها هیچ‌گاه نگویید ما نمی‌توانیم»، ابراز داشت: ایشان همواره بر توانایی مسؤولان در انجام کارها اعتقاد داشتند، از این رو شما نیز در انجام وظایف خود، امید داشته باشید و تلاش کنید تا هر روز بهتر از روز گذشته باشید.

منبع: خبرگزاری رسا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.