بیرجند- استاندارخراسان جنوبی خواسته مقام معظم رهبری را مشارکت و برگزاری سالم و قانونمند انتخابات دانست و گفت: این دو مقوله به عنوان دو دستور کار مهم و اولویت دار باید مد نظر همه مسئولین در برگزاری انتخابات قرار گیرد.

برگزاری سالم و قانونمند انتخابات مدنظر مسئولان در برگزاری انتخابات باشد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بیرجند، سید علی اکبرپرویزی شامگاه شنبه در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال جدید به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: همه عوامل و دست اندرکاران امر انتخابات باید با رعایت قوانین و مقررات انتخاباتی در راستای برگزاری انتخاباتی سالم، باشکوه و قانونمند تلاش کنند.

وی با بیان اینکه فرمانداران باید شرایط حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را فراهم کنند، افزود: مدیران در بخش های مختلف باید با کار و تلاش شبانه روزی و نیز برخورد مناسب با مردم زمینه های حضور و مشارکت آنها را در روز برگزاری انتخابات فراهم نمایند.

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ مسئولی به صورت مستقیم و غیرمستقیم اجازه دخالت درامر انتخابات را ندارد افزود: وظیفه ما برگزاری انتخابات است و این مردم هستند که تشخیص می دهند چه انتخابی داشته باشند و انتخاب آنها هرچه که باشد برای همه ما مقبول و مورد احترام است و رای آنها به مثابه حق الناس باید مورد صیانت قرار گیرد.

پرویزی مشارکت کاندیداها در ثبت نام برای کاندیداتوری در شوراهای اسلامی روستاها را مورد تاکید قرار داد وافزود: با توجه به اینکه تعدادی از روستاهای استان خراسان جنوبی تعداد ثبت نام کنندگان به حد نصاب نرسیده بود لازم است تا مقتاضیان در این زمینه خصوصاً در حوزه روستاها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش اعتبارات عمرانی استان در سال جاری، مدیران دستگاههای اجرایی استان باید با متمرکز کردن اعتبارات در راستای اجرای پروژه های نیمه تمام با اولویت بندی که صورت می دهند اقدام کنند.

استاندارخراسان جنوبی به سفر رئیس جمهوری در ابتدای سال جاری به استان اشاره کرد و ضمن تقدیر از همراهی و تلاش مدیران استان در این زمینه گفت: این سفر فرصت بسیار خوبی بود که مسائل و مشکلات استان در حوزه های مختلف را به استحضار رئیس جمهور محترم برسانم.

وی با بیان اینکه در این سفر تصمیمات بسیار خوبی نیز برای استان گرفته شد افزود: معاونان و مدیران استانی در بخش های مختلف باید پیگیری کنند تا این تصمیمات شکل اجرایی به خود گرفته و به مرحله اجرا گذاشته شوند.

پرویزی به موضوع تولید و رونق اقتصادی در استان اشاره کرد وافزود: با توجه به پیش بینی هایی که در حوزه اعتبارات در دستگاه های اجرایی صورت گرفته مدیران باید پروژه هایی که منجربه ایجاد اشتغال و نیز رونق تولید در بخش های مختلف می شود را در سال جدید احصاء و نسبت به اختصاص اعتبار لازم به آنها اقدام لازم را صورت دهند.

استاندارخراسان جنوبی به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در استان اشاره کرد وافزود: با پیگیری هایی که ظرف ۷ ماه اخیر در استان صورت گرفت توانستیم بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در این زمینه برای استان در حوزه های ساختمانی و تجهیزات پزشکی جذب نماییم.

وی به اقدامات دولت در زمینه های آب رسانی، گازرسانی و نیز راه های مواصلاتی اشاره کرد وافزود: با پیگیری هایی که صورت گرفت موفق به اخذ ردیف اعتباری ویژه استان خراسان جنوبی به عنوان مناطق محروم شدیم.

استاندارخراسان جنوبی، با بیان اینکه با پیگیری های فراوانی که صورت گرفت موفق به حل و فصل مشکلات برخی واحدهای مهم تولیدی و صنعتی استان از جمله کک طبس، سیمان باقران، پروده ۴ و مس قلعه زری شدیم گفت: امید است این روند در سال جاری نیز با قوت بیشتری ادامه یابد

پرویزی، با بیان اینکه مدیران باید تلاش کنند تا زمینه های سرمایه گذاری دراستان بیش از پیش فراهم شود افزود: مدیران ذی ربط در زمینه صدور مجوزهای لازم تسریع نمایند و تلاش کنند آن دسته از استعلامات غیر ضرور نیز یا حذف شده و یا به حداقل کاهش یابد.

وی بابیان ایکه دولت در سال جاری مصمم به پرداخت تسهیلات به پروژه های دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۴۰ درصد است افزود: فرمانداران و بخشداران نیز در معرفی افراد و کشاورزان خسارت دیده ناشی از سرمازدگی محصولات کشاورزی از جمله زعفران، رزشک و انار تلاش و برنامه ریزی جدی تری داشته باشند تا از مصوبه دولت دراین زمینه نهایت بهره برداری و استفاده صورت گیرد.

استاندارخراسان جنوبی خاطر نشان ساخت: با تمهیداتی که در دولت صورت گرفت اجازه داده شده است که تسهیلات پرداختی به طرح رونق به جای یک سال به دو سال افزایش باید که این امر نیز فرصت بسیار خوب و مغتنمی است که باید از آن نهایت استفاده صورت گیرد.

ویبه کمک های مالی و اعتباری دولت از دهیارها و شهرداری ها در سه سال اخیر اشاره کرد وادامه داد: در سال اخیر دولت بالغ بر ۷ هزار میلیارد تومان به دهیاری های سراسر کشور کمک کرده است که این اقدامی بی نظیر و بی سابقه در این زمینه است.

پرویزی، با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه نیز روستاها و توسعه شهرهای کوچک مورد توجه ویژه قرا گرفته است افزود: ارائه قیر رایگان به روستاها و شهرهای کوچک به منظور تسریع روند توسعه آنها از دیگر اقدامات مناسب دولت در این زمینه بوده که امید است در سال جاری نیز این روند ادامه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.