بجنورد- مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی از مهارت آموزی یک میلیون و ۵۹۰ هزار و ۱۳۱ نفرساعت دربخش خصوصی استان طی سال ۹۵ خبر داد .

یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مهارت های فنی و حرفه ای را در آموزشگاه های آزاد فرا گرفتند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان شمالی ، محمدرضا رضایی اظهار داشت: عملکرد آموزشی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای استان طی سال گذشته یک میلیون و  ۵۹۰ هزار و ۱۳۱ نفرساعت ( شامل یک هزار و ۳۷۹ هزار و ۲۸۹ نفرساعت زن و ۲۱۰ هزار و ۸۴۲ نفرساعت مرد ) معادل ۸ هزار و ۴۷۲ نفر دوره بوده است.

وی با اشاره به  برگزاری یک هزار و ۲۸۶ دوره آموزشی در بخش خصوصی استان طی مدت مذکور افزود: از مجموع  یک میلیون و  ۵۹۰ هزار و ۱۳۱ نفرساعت آموزش مهارت در سال ۱۳۹۵ ؛ تعداد  ۲۸ هزار و ۱۳۸ نفر ساعت در بخش کشاورزی، ۴۸ هزار و ۶۳۱ نفر ساعت در بخش فرهنگ و هنر ، ۱۴۱ هزار و ۶۷۷ نفرساعت در بخش صنعت و یک میلیون و ۳۷۱ هزار و ۶۸۵ نفر ساعت در بخش خدمات اجرایی شده است.

رضایی با اشاره به مهارت آموزی ۷۷۵ هزار و ۵۲۲ نفر ساعت در آموزشگاه های آزاد شهرستان بجنورد در سال ۹۵ خاطرنشان کرد: تعهد یکساله آموزشی بخش غیردولتی استان در سال گذشته ۲ میلیون نفر ساعت است که یک میلیون و  ۵۹۰ هزار و ۱۳۱ نفرساعت آن اجرایی شد.

وی با اشاره به فعالیت  ۱۶۵ آموزشگاه آزاد در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۱۸ آموزشگاه مختص بانوان ، ۱۳ آموزشگاه مختص آقایان و ۳۴ آموزشگاه دومنظوره است.

وی در ادامه تعداد آموزشگاه های فعال شهرستان بجنورد را ۷۲ آموزگاه عنوان کرد.

رضایی با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۵۸ مجوز تاسیس آموزشگاه؛ ۱۸۸ مجوز مربیگری و ۹۳ مجوز مدیریت آموزشگاه در استان صادر شده است، یادآور شد: طی سال گذشته تعداد ۳۵۷ مورد نظارت و بازرسی از آموزشگاههای آزاد استان انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.