اهواز- قائم مقام ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور گفت: استان خوزستان در شیب تند مواد مخدر قرار دارد و این شیب تند اعتیاد، نگرانی را در نزد اعضای ستاد مبارزه با مواد مخدر و شورای اجتماعی کشور به وجود آورده است.

خوزستان در شیب تند مواد مخدر قرار دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار علی مویدی صبح چهارشنبه در جلسه شورای ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان بابیان اینکه امروزه بحث اعتیاد در دنیا به عنوان یک تهدید جهانی مطرح است، اظهار کرد: همچنان جهانیان نگران این تهدید هستند و شاهد افرایش مبتلایان به بحث اعتیاد هستیم.

وی افزود: اعتیاد به شکل عجیبی در جامعه گسترده شده و متاسفانه این نگرانی روزانه درحال افزایش است.

قائم مقام ستادمبارزه با مواد مخدر کشور بااشاره به اینکه تنها راه پیشگیری از اعتیاد، رویکرد علمی دانش محور است، عنوان کرد: با این رویکرد حتما با تمرکز بر فکر و اندیشه افراد باید اعتیاد در جامعه را پیشگیری کرد،  در غیر این صورت صرفا باجمع آوری بحث مواد مخدر و تعدادی از مبتلایان شاید بخشی از کار انجام شود اما مبنای کار یک مبنای کاملا علمی و دانش محوری است.

سردار مویدی ادامه داد: رویکرد ایران در دو سه سال  گذشته، رویکرد اجتماعی  کردن مواد مخدر و پیشگیری از آن بوده است.

وی تصریح کرد: تلاش این است چگونه فکر و اندیشه افراد را دربحث اعتیاد به سمت مثبت هدایت کنیم نه اینکه آنها را رها و زمانی به فکر درمانشان باشیم.

قائم مقام ستاد مواد مخدر کشور بابیان اینکه ریاست این ستاد برعهده ی ریاست جمهوری است گفت: وزیر کشور نیز دبیر این ستاد است،  به دلیل اشتراک کاری دبیری ستاد به عهده وزارت کشور گذاشته شده است.

وی افزود: در استان خوزستان اقدامات جدی و اثرگذاری درحال انجام بوده است و اکنون باید به پایان برسانیم.

قائم مقام ستاد شورای مبارزه با مواد مخدر کشور بابیان اینکه در این جلسه به کیفیت موضوع اهمیت بدهید، عنوان کرد: اعتیاد فقط میتواند با فکر کاهش و کنترل یابد و پول فقط میتواند یک محرک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.