خطیب جمعه مشهد با اشاره به عمر قریب به ۴۰ سال انقلاب اسلامی گفت: در همه این سال‌ها ما انتخابات داشتیم و در همه آنها هم اراده و خواست مردم وجود داشته و دشمن می‌خواهد در این مورد نسخه فتنه را بردارد.

دشمن دنبال فتنه انگیزی در انتخابات است/مردم پای نظام ایستاده اند

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد اعتکاف را تمرینی برای مبارزه با شیطان عنوان کرد و گفت: نمایشگاه بزرگ‌ترین تحول انقلاب در دین‌مداری جامعه اعتکاف است که سال‌به‌سال درحال‌توسعه است.

وی به حضور پررنگ جمعیت جوان در اعتکاف امسال، عنوان کرد: ۸۵۰ هزار نفر امسال معتکف بودند و ۶۵ درصد آنها یعنی ۵۲۰ هزار نفر از برادران و خواهران جوان در این اعتکاف ظهور داشتند، این حضور جوانان در اعتکاف یک نمایشی برخلاف سیاه نمایی‌هایی که بعضی افراد ساده لوح و بعضی از دشمنان دین دارند که می‌خواهند بگویند نسل جوان امروز ما یک نسل انحرافی و یک نسل از جاده انقلاب، نظام و اسلام خارج‌شده، بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، جوانان معتکف را سرمایه‌های دین‌مدار کشور دانست و گفت: این همان سرمایه‌ای است در جوانان که مقام معظم رهبری در سخنانشان به آن اشاره کردند، ما سرمایه فناور داریم، سرمایه علم و دانش داریم، سرمایه قدرت کار داریم و سرمایه دین‌مدار هم در کشور داریم، این‌ها سرمایه‌اند چون پای این نظام ایستاده‌اند، پای اسلامیت نظام ایستاده‌اند، پای ولایی بودن نظام ایستاده‌اند، این‌ها دلدادگان خدا در خط دلدادگی به اهل‌بیت پیغمبر هستند.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف به معنای عزلت نشینی نیست، ادامه داد: اعتکاف باید در مسجد جامع باشد یا مسجدی که در آن رفت و آمد زیاد است و نماز جماعت برگزار می‌شود، یعنی در دل جمع است، در دل جامعه است، غیرازاین اعتکاف نیست لذا آنانی که اعتکاف کردند، آنچه نمایش داده شد ۵۲۰ هزار جوان است اما در شعاع و حاشیه این ۵۲۰ هزار جوان، صدها هزار نفر از جوانان این نسل و مردان برجسته امروز متدین ما پای این نظام و انقلاب ایستاده‌اند، نمونه‌اش را شما در این انتخابات ملاحظه خواهید کرد که چگونه به صحنه خواهند آمد.

وی به بیان سه اصل اساسی در جریان انتخابات پرداخت و گفت: اصل اول در انتخابات مشارکت است، برحسب خبری که به‌وسیله وزیر کشور به مقام معظم رهبری عرض شده است، بیش از ۵۰ میلیون نفر از مردم کشور، شرایط مشارکت در انتخابات دارند.

آیت الله علم الهدی افزود: اگر بنا شد ما ۵۰ میلیون آدم را از مرد و زن درصحنه انتخابات مشاهده کنیم که این‌ها آمده‌اند رییس‌جمهور انتخاب کنند، پای نظام ایستاده‌اند، هیچ قدرتی روی کره زمین قدرت برابری با ۵۰ میلیون آدم را ندارد.

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: هم اکنون چند نفر برای ریاست جمهوری کاندیدا شده‌اند و نباید در رقابت‌های خود تهمت زدن و دروغ گفتن داشته باشند زیرا اینها فرهنگ دین ما نیست بلکه فرهنگ نفاق است و با اخلاق دینی ما سازگار نیست.

آیت‌الله علمالهدی تصریح کرد: در انتخابات، مردم هر کسی را انتخاب کنند باید برود و نوکری کند و اگر دلشان نخواست باید برود کنار بنشیند.

وی با بیان اینکه از یک طرف انتخابات برای دشمنان ما یک فرصت است، خاطرنشان کرد: آنها به این فکر هستند که یک عده بیایند به میدان و فضای ورود را برای آنها باز کنند.

وی تأکید کرد: این مردم ما به ولایت و رهبری که حجت امام زمان(ع) است دل داده‌اند و نمیگذارند که استکبار عملی شود، بهترین نظریات از طرف مقام معظم رهبری و ولایت به مردم ارائه می‌شود ایشان هم صدا و جهت دشمن را می‌شناسند و انشالله مردم با بصیرت ما انتخاب اصلح را دارند و در این حوزه به  قیم هم نیازی ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.