۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 520056

مشهد- قریب به هفت ماه از سال تحصیلی می‌گذرد در حالی که شاید یکی از تخلفات آشکار سرویس‌های مدرسه هنوز برطرف نشده است.

ساماندهی سرویس مدارس دچار بی سامانی است

مهناز خجسته‌نیا: سال‌هاست «سرویس مدرسه» یکی از ضروریات تحمیل شده به امر آموزش و پرورش محسوب می‌شود و هر دانش‌آموز، حداقل روزی دو بار از سرویس‌ استفاده کند و در حال حاضر پیدا کردن یک سرویس خوب و مناسب با رعایت همه اصول و مقررات مربوط به آن امروز به دغدغه‌ای بزرگ برای بسیاری از والدین تبدیل شده است.

مصوبه‌ای مفغول مانده
یکی از اولیا در این خصوص می‌گوید: هر سال تخلفی در زمینه سرویس مدرسه چنان بزرگ می‌شود که بقیه مسائل آن را مغفول نگه می‌دارد.

وی با بیان اینکه امسال مصوب شده، خودروهای سرویس مدارس باید با توجه به ظرفیت کارت خودرو به همان تعداد دانش‌آموز سوار کنند، می‌افزاید: این در حالی است که کمتر سرویس مدرسه ای به این مصوبه عمل کرده است.

ولی دانش‌آموز دیگری هم در تماس با دفتر روزنامه خواستار پیگیری این تخلفات از سوی رانندگان سرویس مدرسه می‌شود و اظهار می‌دارد: اگر به تعداد سرنشینان سرویس مدارس ابتدایی توجه کنید، سوار کردن چهار دانش‌آموز در صندلی عقب روالی طبیعی و معمول شده است.

وی با بیان اینکه تعداد سرنشین همه خودروهای سواری چهار نفر است که یک نفر در صندلی جلو و سه نفر در صندلی عقب می‌نشینند، می‌گوید: اما کوچک بودن دانش اموزان ابتدایی چنان بروز این تخلف را توجیه کرده که حتی اولیا نیز پذیرفته اند.

او که نسبت به سایر اولیا از مصوبات سرویس مدرسه اطلاعات بیشتری دارد، تأکید می‌کند: همین مسئله باعث شده که رانندگان سرویس‌های مدارس درآمدی غیر قانونی داشته باشند.

افزایش نرخ در قبال کاهش سرنشین

به گفته وی امسال مقرر شد به جای کاهش تعداد دانش آموزان نرخ‌ها افزایش یابد.

وی با بیان اینکه مشکل به اینجا هم ختم نمی‌شود، می‌گوید: جای خالی برخورد جدی با رانندگان متخلف این مصوبه نیز اوضاع را نابسامان کرده است.

ولی یکی دیگر از دانش‌آموزان هم با اشاره به رعایت نشدن بستن کمربند ایمنی در سرویس‌های مدرسه تصریح می‌کند: دلیل بروز این تخلف هم سوار کردن بیشتر از ظرفیت سرنشین خودرو است، در حالی که لازم است تمام بچه‌ها تا زمان رسیدن سرویس به مدرسه و توقف کامل آن در جای خود نشسته و کمربند ایمنی بسته باشند.

تأئید تخلفی محرز

گزارشگر ما برای یافتن پاسخ انتقادهای مطرح شده از سوی اولیا به سراغ سخنگوی سازمان تاکسیرانی می‌رود.

محمدیان در گفت‌وگو با گزارشگر ما می‌گوید: سوار کردن چهار دانش‌آموز در صندلی عقب «سرویس مدرسه» تخلف محرز است.

وی با بیان اینکه به لحاظ قانون راهنمایی و رانندگی و صنفی تاکسیرانی این کار ممنوع است، می‌افزاید: اولیای دانش‌آموزان باید این گونه تخلفات را به شماره ۱۳۷ شهرداری مشهد و یا شماره تلفن ۳۳۴۴۸۱۵۰ واحد بازرسی و نظارت بر تاکسیرانی اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.