بجنورد- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: تئاتر از مردم بوده و باید برای مردم باشد و به سمت مردمی شدن بیشتر پیش برود.

تئاتر باید به سمت مردمی شدن پیش برود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، وحید نمازی در مراسم تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی استان با اشاره به جایگاه ویژه تئاتر در بین رشته‌های هنری، اظهار داشت: تعهد به مخاطب به دلیل مسائل اجتماعی و ارتباط زنده و مستقیمی که در تئاتر شکل می‌گیرد، سرمایه‌ ارزشمندی است که باید قدر دانسته شود.

وی با تأکید بر مخاطب‌شناسی در آثار نمایشی هنرمندان، افزود: برخی از کارهای تئاتر مسئله و دغدغه تماشاگر را به‌خوبی روی صحنه نمی‌آورند؛ در حالی که باید مخاطب‌شناسی و بیان دغدغه تماشاگر اولویت نخست هنرمندان تئاتر باشد.

نمازی با اشاره به ضرورت طرح و بیان مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی در آثار نمایشی، خاطرنشان کرد: باید به تماشاگر و مخاطب تعهد داشته باشیم و زبان گویای دردها و مشکلات او باشیم.

نمازی تصریح کرد: تئاتر یک وجه سرگرم‌کننده و یک وجه اندیشگی دارد که لازم است در آثار هنرمندان به هر دو وجه آن توجه شود.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال ۹۵ برای تئاتر استان سال پرباری بود، گفت: کسب جوایز متعدد آثار نمایشی استان در جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای ازجمله درخشش نمایش «قرار» و کسب هفت جایزه ملی در جشنواره مقاومت برخی از افتخارات هنرمندان تئاتر استان در سال گذشته بود.

وی افزود: امید می‌رود در سال جدید هم با همراهی و همدلی هنرمندان تئاتر، افق‌های بهتری ترسیم ‌شده و افتخارات هنرهای نمایشی خراسان شمالی با کمیت و کیفیت بیشتری تداوم داشته باشد.

گفتنی است: تجلیل از ۱۵ نفر از پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر،اجرای بازی محلی توسط گروه ایستم، اجرای موسیقی مقامی از سوی عیسی بخشی، نشست تخصصی تئاتر و انقلاب، انقلاب و تئاتر، اجرای قطعه نمایشی واگویه‌های تئاتری و پخش کلیپ نمایش قرار از دیگر بخش‌های مراسم تجلیل از فعالان هنرهای نمایشی خراسان شمالی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.