یکی از اعضای پارلمان مصر، سخنان سخنگوی ائتلاف تحت سرکردگی سعودی ها ضد یمن درباره پیشنهاد قاهره در زمینه همکاری با سعودی ها را نادرست دانست.

مصری ها دروغ جدید «احمد العسیری» را آشکار کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از سی ان ان عربی، یکی از نمایندگان پارلمان مصر اظهارات «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی ها ضد یمن مبنی بر اعزام نظامیان مصری برای جنگ علیه یمن را تکذیب کرد.

«مصطفی بکری» عضو پارلمان مصر اعلام کرد:  سخنان العسیری با واقعیت تطابق ندارد هر حرفی که در واقعیت وجود نداشته باشد درست نیست. من دلیل حرف های سخنگوی نظامی سعودی را در نشست خبری را نمی دانم اما آنچه واقعیت دارد  این است که مصر هیچ نیروی نظامی زمینی در خارج از سرزمین های خود ندارد.

وی افزود: در ۱۸ آوریل سال ۲۰۱۵ عبدالفتاح السیسی در سخنانی در جمع دانشجویان دانشکده افسری شایعات درباره اعزام نیروهای مصر برای جنگ در یمن را تکذیب کرد و ملت مصر را اولین طرفی که در صورتی که چنین تصمیمی گرفته شود مطلع خواهند شد، دانست. هنگامی که دوباره این موضوع مطرح شد ریاست جمهوری به طور رسمی آنرا را رد کرد و آن را نادرست دانست.

پیش از این «احمد العسیری» مدعی شده بود که «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر به سعودی ها پیشنهاد داده ۳۰ تا ۴۰ هزار نیروی زمینی را برای شرکت در جنگ علیه یمن و همکاری با نظامیان سعودی به این کشور اعزام کند.

اخیرا وزارت بهداشت یمن اعلام کرد که بر اثر حملات سعودی ها طی دو سال اخیر ۱۰ هزار یمنی شهید و بیش از ۲۰ هزار نفر زخمی شده اند و ۴۱۲ ساختمان و مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده است.

این وزارت خانه افزوده است: بر اثر تجاوزات سعودی ها به یمن طی دو سال گذشته ۴۵۴۱ کودک و ۳۵۵۱ زن و ۲۰۶۱۹ مرد شهید یا زخمی شده اند. در پی محاصره یمن، دستیابی به ۵۰ نوع داروی سرطان در بازارهای یمن وجود ندارد و این داروها در بازار موجود نیست. درخواست می کنیم که تجاوز یه یمن متوقف و محاصره هوایی، زمینی و دریایی رفع گردد و فرودگاه های یمن نیز برای نجات جان بیماران بازگشایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.