بجنورد- فرماندار شهرستان بجنورد گفت: دستگاه های اجرایی مکلف به تخصیص یک درصد اعتبارات خود برای اجرای طرح پدافند غیرعامل و مصون سازی زیرساخت های همان دستگاه هستند.

یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی برای طرح پدافند غیرعامل تخصیص یافت

محمود ثمینی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهارداشت: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب ‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره ‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

وی افزود: با اجرای پدافند غیرعامل می توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده و یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با اشاره به اینکه برای حمایت از تولید و اشتغال دولت هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها اختصاص داده است، تصریح کرد: دولت می تواند برای فارغ التحصیلان لیسانس و بالاتردر سال جاری در واحدهای متوسط و کوچک ترتا سقف یک میلیون نفرنیرو به کارگیردکه سهم استانی بستگی به تعداد فارغ التحصیلان به کارگیری شده دارد.

وی ادامه داد: شرکت ملی نفت ایران در سال جاری ۴ میلیون تن قیرجهت مالچ پاشی در کشور پیش بینی کرده است که سهم جهاد کشاورزی ۱۳ درصد، راه و شهرسازی ۵۴ درصد، بنیاد مسکن ۱۷ درصد،شهرداری ها ۱۳ درصد و ۳ درصد وزارت آموزش و پرورش برای پروژه هااختصاص می یابد که سهم استانی نیز به زودی ابلاغ می شود.

فرماندار شهرستان بجنورد در یخش دیگری گفت: با وجود ۴۹۲ پروژه نیمه تمام در شهرستان بجنورد، اعتبار به پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی اختصاص می یابد.

وی اظهارداشت: کلیه پروژه ها و طرح های استان و به دنبال آن شهرستان بجنورد در سال جاری با رویکرد اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال انجام می شود.

ثمینی افزود: طرح های روستایی، آب شرب روستایی، راه سازی، شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، کشاورزی و ... در اولویت قرار دارند.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی ۵۸ پروژه، آب و فاضلاب روستایی ۴۴ پروژه، بنیاد مسکن ۴۵ پروژه، راه و شهرسازی ۲۹ پروژه، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری ۲۹ پروژه، علوم پزشکی ۱۶ پروژه، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۱۲ پروژه و سایر دستگاه های اجرایی بین یک تا ۱۰ پروژه نیمه تمام را اعلام کردند.

فرماندار شهرستان بجنورد گفت: پروژه های نیمه تمام شهرستان بجنورد در کمیته برنامه ریزی شهرستان مورد بررسی می گیرد و با اولویت بندی، اعتبارات به پروژه های بالای ۶۰ درصد پیشرفت تخصیص داده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.