شعبان؛ ماه وزش رحمت الهی بر بندگان است

احمد لشگر نویس: سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به روایت پیامبر(صلی الله علیه و آله) که فرمودند بندگان خود را در مسیر نسیم‌های رحمت الهی قرار دهند، گفت: یکی از مهم‌ترین زمان‌هایی که رحمت الهی بر بندگان می‌بارد، ماه شعبان است که خداوند متعال امتیازات ویژه‌ای را برای بندگانش قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی در ویژه برنامه سخنرانی و بیان معارف دینی که با موضوع اعمال و فضیلت ماه شعبان در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد: به تعبیر نبی مکرم اسلام، شعبان ماه پیامبر(صلی الله علیه و آله) و رمضان ماه خداوند است و هر که در این ماه روزه بدارد، رسول الله(صلی الله علیه و آله) در روز قیامت او را شفاعت خواهد کرد.

وی ضمن توصیه به رسیدگی به فقرا و نیازمندان، انفاق، دادن صدقه، روزه و استغفار در ماه شعبان ابراز کرد: زمانی که شخصی در دیگر ماه‌ها، به نیازمندی صدقه می‌دهد، این عمل خیر او ۱۰ برابر در پرونده اعمالش نوشته می‌شود، اما مؤمنی که در ماه شعبان به نیازمندی صدقه می‌دهد، خداوند متعال این عملش را در ملکوت پرورش می‌دهد و در آخرت به او باز می‌گرداند.

وی  ضمن تأکید بر روزه در ماه شعبان، گفت: نبی مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله) در مورد ثواب روزه در این ماه می‌فرمایند، هر کس یک روز از ماه شعبان روزه بگیرد من در قیامت شفیع او خواهم بود و هر کس دو روز آن را روزه بگیرد، گناهان گذشته او بخشیده می‌شود و اگر کسی سه روز آن را روزه گرفت، به او گفته می‌شود اعمال خودت را از سر گیر.

به گفته این استاد حوزه علمیه، با آنکه بسیاری از اعمال مستحبی وجود دارند که دارای ثواب فراوان است، اما تعبیر بخشیده شدن گناهان انسان، تنها در مورد به جا آوردن حج، زیارت امام حسین(علیه السلام) و روزه در ماه شعبان بیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.