یزد- استانداریزد گفت: دراستان یزد ۲۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی ایجاد شده در بیش از۷۰ درصد مدارس استان نیز شاهد حضور دانش‌آموزان اتباع خارجی هستیم.

۲۸ مدرسه ویژه اتباع خارجی در استان یزد وجود دارد

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی پیش از ظهر چهار شنبه در دومین همایش سالانه دفاتر ادارات کل امور اتباع و مهاجرین خارجی سراسر کشور و کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان اظهار داشت: در حال حاضر ۱۲ هزار دانش‌آموز تبعه خارجی در استان یزد داریم که همه امکانات آموزشی در اختیار آنها قرار داردو فرزندان اتباع و خود آنها از تمام امکانات و خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی بهره مند هستد به ویژه اینکه این افراد برادران دینی ما به شمار می‌روند.

وی افزود: ساماندهی اتباع خارجی در ایران به ویژه این استان به نحو مطلوبی انجام شده  و این رویه بر خلاف کشورهایی که حتی دارندگان ویزا را نیز از حضور در کشور خود محروم کرده، حکایت از این دارد که جمهوری اسلامی ایران  به قوانین بین الملل و حقوق بشر پای‌بند بوده است.

استاندارگفت: استان یزد و کشور اسلامی ایران سال‌های متمادی و دهه‌های متعددی است که افتخار میزبانی مردم شریف کشور افغانستان و دیگر کشورهای دنیا را دارد و در مهمانشهرهای استان یزد نیز بیش از ۶ هزار تبعه افغانستانی ساکن هستند ویک مهمانشهر دیگر نیز در دست ساخت می باشد و چهار مدرسه نیز در این مهمانشهرها ساخته شده و یک مدرسه دیگر نیز در دست ساخت می باشد.

میر محمد ی خاطر نشان ساخت: یکی از مسائل بسیار حائز اهمیت در مورد اتباع خارجی و پناهندگان این است که در کشور ما بر خلاف ادعاهای برخی کشورها علیه ایران دارند ، خدمت‌رسانی به اتباع خارجی به نحو شایسته‌ای در حال انجام بوده و در حالی که کشوری که خودش را مدافع حقوق بشر می‌داند و قائل به دموکراسی است، حتی برای کسانی که ویزا و اجازه اقامت دارند، مشکلاتی ایجاد کرده و باید از این مدعیان حقوق بشر پرسید که آیا این اقدام، دفاع از حقوق بشر است.

استانداربا بیان اینکه از نظر ما ملاک برتری انسانها ، تقوا می باشد  تصریح کرد: مردم یزد برای حقوق انسانی اتباع احترام قائل هستند و یکی از ویژگی‌های کشور ما چه از نظر دینی و مذهبی و چه از نظر ملی، صلح‌دوستی است و این مهم در تاریخ کشور ایران قابل مشاهده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.