رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت بر ضرورت اتخاذ سیاست های مناسب اتحادیه اروپا در جهت صلح و ثبات پایدار در منطقه تاکید کرد.

ایران به‌عنوان تاثیر گذارترین کشور در منطقه و بین الملل محسوب می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با آمن دولا معاون وزیر خارجه ایتالیا اظهار داشت: روابط دو کشور را از لحاظ تاریخی و فرهنگی قابل توجه است.

 وی با اشاره‌ به دیدار های مکرر خود با مقامات  ایتالیا گفت: در طول دوره های مختلف و مسولیت های متعددی که داشتم با ایتالیا بیشتر از دیگر کشورهای اروپایی رایزنی داشتم و پیرامون مسایل منطقه ای و بین المللی با یکدیگر تبادل نظر و همکاری های موثری داشته ایم که این امر نشان از نقش مثبت ایتالیا به عنوان یکی از مهم ترین کشورهای اروپایی است.

ولایتی با بیان اینکه ایران به‌عنوان تاثیر گذارترین کشور در منطقه و بین الملل محسوب می شود، گفت: تبادل اقتصادی و همکاری های سیاسی میان دو کشور بالا است و به نظر می رسد با تحولات موجود این ظرفیت و اشتراکات فراوانی که فی مابین ما هست برای توسعه هرچه بیشتر همکاری ها موثر باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برخلاف گذشته مسایل منطقه ای، عرصه بین المللی و جامعه جهانی را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: به نظر می رسد که کشورهای اروپایی ضروری است با بررسی دقیق تر و درک منطقی تر از تحولات منطقه ای، ضمن اتخاذ سیاست های مناسب در جهت صلح و ثبات پایدار در منطقه و در نتیجه ایجاد صلح و آرامش جهانی تلاش کند و در این میان ایتالیا نقش مهمی را می تواند در اتحادیه اروپا ایفا کند.

در ادامه آمن دولا وزیر خارجه ایتالیا با ابراز خرسندی از دیدار خود با رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوشبختانه ما در حوزه های مختلف اقتصادی به خصوص در بخش دولتی و خصوصی همکاری های بسیار خوبی داشته ایم که این روند روز به روز افزایش پیدا کرده و با امضای توافقات اخیر این موضوع توسعه پیدا کرده است.

وی به همکاری ایتالیا در اجرای توافقات با ایران در همه زمینه ها تاکید کرد: خوشبختانه نتایج خوبی در این خصوص کسب شده و این همکاری دوجانبه را بسیار مثبت ارزیابی می کنم.

وی با ابراز خرسندی نسبت به همکاری های ایران و ایتالیا در خصوص مسایل منطقه ای گفت: ما برای هر گونه دریافت نقطه نظرات ایران در پیشبرد اهداف فی مابین آمادگی کامل داریم.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.