قائم مقام ستادهای کشوری محیط زیست، سلامت و گردشگری نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام موجودیت جبهه «محیط زیست، سلامت و میراث فرهنگی» نیروهای انقلاب اسلامی گفت: این جبهه دیده‌بان دائمی و مردمی عملکرد دولت‌ها در زمینه محیط زیست، سلامت و گردشگری خواهد بود.

شکل‌گیری جبهه «محیط زیست، سلامت و میراث فرهنگی» نیروهای انقلاب اسلامی

به گزارش «قدس آنلاین»  بابک توتونچی، قائم مقام ستادهای کشوری محیط زیست، سلامت و گردشگری نیروهای انقلاب اسلامی با اعلام این خبر اظهار داشت: محیط زیست، سلامت و مولفه های وابسته به آن به هیچ وجه در هیچ کجای دنیا سیاسی نیستند اما متاسفانه عملکردهای دولت فعلی و رییس سازمان محیط زیست عملا سیاسی است.

وی ادامه داد: انجام حرکات جهت دار سیاسی مثل دعوت از فابیوس نخست وزیر فرانسه و یا شرکت در جلسه تاسیس یک انجمن اسلامی و سخن گفتن درباره حصر عاملی برای مواجهه سیاسی را با ابتکار فراهم آورده است.

توتونچی با بیان اینکه رفتارهای سیاسی رییس فعلی سازمان محیط زیست باعث شده است که بسیاری از اصلاح طلبان طرفدار محیط زیست نیز به جمع جبهه «محیط زیست، سلامت و میراث فرهنگی» نیروهای انقلاب اسلامی بپیوندند اظهار داشت: تشکیل این جبهه یک حرکت هوشمندانه و نو در عرصه محیط زیست و گردشگری است.

قائم مقام ستادهای کشوری محیط زیست، سلامت و گردشگری نیروهای انقلاب اسلامی تصریح کرد: این جبهه مردمی فعالیت های خود را تنها به دوره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری محدود نخواهد کرد و در واقع یک دیده بان دائمی و مردمی عملکرد دولت ها در زمینه محیط زیست، سلامت و گردشگری خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم تدوین دکترین محیط زیست سالم طبیعت پایدار در راستای تمدن سازی اسلامی ـ ایرانی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم بود یک هیات علمی خاص تشکیل شده و راههای حفاظت از محیط زیست را به روز و با توجه به آموزه های دینی و فرهنگی خودمان بومی کنیم.

قائم مقام ستادهای کشوری محیط زیست، سلامت و گردشگری نیروهای انقلاب اسلامی افزود: در حال حاضر سازمان حفاظت محیط زیست از روش های غربی و غیر بومی در برنامه های خود استفاده می کند که موجب حذف جوامع بومی و محلی کشور می شود.

توتونچی با بیان  اینکه در حال تدوین یک دکترین بومی زیست محیطی هستیم، در خصوص لزوم تدوین این دکترین گفت: به دنبال جذب حداکثری نیروهای متعهد و متخصص در حوزه محیط زیست هستیم و توجهی به تقسیمات سیاسی در این زمینه نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد:  جبهه «محیط زیست، سلامت و میراث فرهنگی» نیروهای انقلاب اسلامی فضا را برای همه اقشار فعال و دوستدار محیط زیست باز گذاشته و در حال حاضر در ۳۱ استان و ۱۲۷ شهرستان فعال است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.