وزیر دادگستری با اشاره به جهش علمی کشور در طول سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است، گفت: این جهش علمی مرهون تلاش جوان خلاق ایرانی است.

جهش علمی جوانان ایرانی در جهان/۶۵ درصد جمعیت کشور زیر ۳۵ ساله‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی امشب در جشن روز جوان در باشگاه ورزشی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه کشور ایران کشوری جوان است، اظهار داشت: بیش از ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور ما زیر ۳۵ سال هستند و این به معنای پویایی در کشور ما است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت جوان، پیشرفت در همه حوزه ها را به دنبال خواهد داشت، افزود: جوانان ایرانی در سال گذشته رتبه نخست جهش علمی دنیا را از آن خود کرده اند و در طول چهار سال گذشته نیز هر سال رتبه نخست جهش علمی در میان کشورهای جهان اسلام را داشته اند.

پورمحمدی همچنین با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ما نیز به یمن حضور جوانان خلاق، باهوش و ساعی در زمره دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته است، افزود: در حال حاضر ۱۴ دانشگاه کشور در فهرست دانشگاه ‌های برتر جهان قرار دارند.

وزیر دادگستری، حضور جوانان ایرانی را در عرصه ‌های علم و فناوری بسیار موفق دانست و بیان کرد: جوانان این کشور در طول چهار سال گذشته بالغ بر ۹۵۰ شرکت دانش بنیان ثبت کرده‌ اند که این یک جهش بزرگ علمی برای کشور به شمار می‌ رود.

وی همچنین تصریح کرد: آمار انجمن ‌های علمی دانشجویی نیز به خاطر تلاش جوانان ایرانی افزایش داشته است و و امسال به ۸ هزار و ۹۰۰ مورد رسیده است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این عدد، رقم بسیار بزرگی به شمار می رود ضمن اینکه آمار نشریات دانشگاهی نیز به پنج هزار و ۶۰۰ مورد رسیده که در نوع خود کم نظیر است.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه بیان کرد: قشر جوان همواره حضوری پررنگ در انتخابات ‌های گذشته داشته اند و انتظار می رود در روز ۲۹ اردیبهشت ماه نیز شاهد حضور پررنگ مردم به ویژه جوانان در پای صندوق‌های رای باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.