رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: با تقدیر از اقدامات ستاددیه در راستای حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: این مجموعه مردمی حامی و دستگیر معسرترین افراد جامعه است.

آزادی  ۱۰۳ هزار زندانی جرائم غیر عمد نتیجه تلاش ستاد دیه کشور

به گزارش گروه اجتماعی «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، صبح امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) با هدف تسریع در روند آزادی حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری جلسه مشترک اعضای این نهاد مردمی با محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

سخنگوی دولت یازدهم در این دیدار ضمن تقدیر از تلاش ستاددیه در آزادی قریب به ۱۰۳ هزار زندانی واجد شرایط محکوم به جرایم غیرعمد گفت: ستاد دیه در رفع حوائج معسرترین افرادی که به ناخواسته روانه زندان شده‌اند موفق عمل کرده و از تمامی مسئولین ستاددیه کشور بابت این که اعضای هیات دولت را نیز سالانه در این امر خداپسندانه سهیم کرده‌اند، سپاسگزارم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: موهبت آزادی برای هموطنان آبرومند و نیازمند، رسالتی است که اعضای ستاددیه برای خود ترسیم کرده‌اند که در راستای تحققق این رسالت دولت از هیچ حمایتی دریغ نداشته است.

مدیرعامل ستاددیه کشور هم در سخنانی با تشکر از حمایت‌های دولت در راستای کمک به محکومان غیرعمد زندانی گفت: در طول سه دهه فعالیت ستاد دیه، این مجموعه حمایتی همواره از کمک‌های معنوی و مادی دولت‌ها بهره‌مند بوده و به لطف الهی این مساعدت‌ها همچنان ادامه دارد.

وی با تقدیر از کمک ۱۵۰ میلیارد ریالی دولت در راستای اجرای طرح «بهار انقلاب تا بهار طبیعت» افزود: در این برنامه که در ۵۰ روز آخر سال گذشته اجرا شد به اعتبار کمک‌های مردمی و حمایت خاص دولتمردان زمینه آزادی ۱۵۰۰ زندانی مستحق با بدهی ۲۴ میلیارد تومانی از بند حبس فراهم گردید.

جولایی، توجه دولتمردان نسبت به تخصیص کامل بودجه مصوب را خواستار شد و گفت: برای سال جاری مصوب گردید مبلغی معادل ۲۱۶ میلیارد ریال برای آزادی از زندانیان جرایم غیرعمد به این ستاد پرداخت شود که تقاضا داریم برای تسریع در روند آزادی ۷۵۰۰ محبوس واجد شرایط کشور حمایت لازم در جهت تخصیص صد در صدی مبلغ یاد شده مبذول شود.

a1

a1

 انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.