ساری- مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: با رها سازی آب از سدهای استان، آب زراعی بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری تأمین می شود.

آب زراعی ۷۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تامین شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، محمد ابراهیم یخکشی در آیین رهاسازی آب ۱۰ سد مازندران افزود: تلاش خواهیم کرد با کمک کشاورزان به ویژه تشکل های آب بران از آب موجود حداکثر بهره برداری را انجام دهیم.

وی اضافه کرد: علی الرغم کاهش ۲۰ درصدی بارش در هفت ماهه اول سال آبی، شاهد آبگیری ۸۵ درصدی سدها در استان بودیم که در مقایسه با سالهای گذشته وضعیت مناسب تری حاکم است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه همزمان با رها سازی آب از سد شهید رجایی، شاهد تولید انرژی  برقابی  به میزان  ۱۳ و نیم مگاوات هستیم، یادآور شد: با ایجاد خط انتقال و اجرای بخش مهمی از تصفیه خانه آب شرب ساری امکان  بهره برداری از ۱۰ میلیون متر مکعب آب برای  شهروندان ساروی فراهم شده است که امیدواریم با تکمیل تصفیه خانه، این رقم را به  ۳۰ میلیون متر مکعب در سال برسد.

یخکشی با اشاره به ایجاد دهها واحد پرورش ماهی و اقامتگاه تفریحی در پایین سد شهید رجایی در سالهای اخیر به نقش این سد در کنترل سیلاب  و ایجاد پارک های بزرگ ساحلی اشاره کرد و گفت: با آبی که از این سد رها می شود قبل از رسیدن به مزارع شالیزاری با ایجاد سدهای لاستیکی می توان جلوه های زیبایی از گردشگری را فراهم کرد و روزانه  شاهد حضور هزاران شهروند و مسافر بود.

وی اضافه کرد: مطالعات گردشگری این طرح ها به مرحله خوبی رسیده و بسیاری از آنها در کارگروه گردشگری استان تصویب گردید و هم اکنون در دست اجراست.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با اشاره به اینکه عملیات احداث مجتمع تفریحی و توریستی پیرامونی سد شهید رجایی با سرمایه گذاری حدود ۴۴ میلیارد تومان آغاز شده است، گفت: فاز اول این پروژه در عید فطر امسال به بهره برداری می رسد و فاز تکمیلی آن طی مدت سه سال تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.