زاهدان -مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: دومین کنگره بین‌المللی پیامبر مهربانی به میزبانی سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

دومین کنگره بین‌المللی پیامبر مهربانی در هفته وحدت برگزار می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،  حسین مسگرانی در نشست خبری اعلام برنامه های فرهنگی و هنری سال ۹۶ که ظهر چهارشنبه در سالن اجتماعات فرهنگ و ارشاد برگزار شد اظهار داشت:دومین کنگره بین‌المللی پیامبر اعظم(ص) به زبان‌های فارسی ،پشتو ،سیستانی، ترکمنی، اردو، کردی ، عربی و بلوچی در غالب شعر در هفته وحدت در استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری بزرگداشت مفاخر استان افزود : فرهنگ و تمدن یکی از شاخص های جهانی شدن محسوب می‌شود که این مهم از طریق شناخت مفاخر به دست می‌آید و این بزرگداشت با همکاری دانشگاه ها ، مراکز فرهنگی و علمی ، انجمن ها شعر و ادب فارسی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در ایام نوروز امسال برنامه های مختلفی از جمله نمایش های طنز ،موسیقی ، و شعر خوانی با موضوع بهار در استان اجرا شد که در این راستا ۱۵ نمایش در شهرهای چابهار و ایرانشهر و سراوان و زاهدان به مدت ده شب اجرا شد.

مسگرانی با اشاره به ایجاد سینما در استان عنوان کرد: برای تحقق این مهم تجهیز سینما هلال احمر در دستور کار قرار گرفته که به زودی به بهره برداری می‌رسد و ارائه امکانات فرهنگی و هنری در شهرهای مرزی یکی دیگر از اهداف این نهاد است که برای ۶ شهرستان ( ایرانشهر،چابهار،سراوان، زاهدان،میرجاوه و کنارک) برنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تهیه آلبوم موسیقی از هنرمندان برجسته استان در جهت حمایت از هنرمندان صورت می‌گیرد و پلاتو تئاتر در ایرانشهر، نگارخانه در زابل، قصرقند، سیب سوران در دست اجراء هست و ایجاد خانه هنرمندان، برگزاری جشنواره گرافیک رضوی از جمله برنامه های پیش بینی شده در سال جاری می‌باشد.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰ هنرمند برای بیمه به دفتر مرکزی تهران معرفی شده اند و همچنین دو مکتب خانه موسیقی را در شمال و جنوب استان برای احداث پیشنهاد کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.