سفیر جمهوری چک در ایران گفت: لرستان جواهری است که باید دوباره کشف شود و در این خصوص فقط کافی است درها را به روی سرمایه‌گذاران بازکنید.

«لرستان» جواهری که باید دوباره کشف شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،  سوات پلوک چومبا که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان به این استان سفر کرده بود، در دیدار با فعالان اقتصادی لرستان گفت: لرستان سرزمین ثروتمندی است و زیرساخت‌های حیاتی در آن فراهم است.

وی با اشاره به موقعیت کشورش در قلب اروپا اظهار داشت: جمهوری چک ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد، اما ما خودمان را کشور کوچکی نمی‌دانیم.

سفیر جمهوری چک در ایران در مورد دلیل سفرش به لرستان بیان داشت: هدف ما از این سفر آشنایی با ظرفیت‌های استان‌های مختلف کشور از جمله لرستان است.

چومبا کشور چک را کشوری بسیار پیشرفته از حیث صنعت معرفی کرد و ادامه داد: در حال حاضر جمهوری چک در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلات صنعتی، معدنی و تولید بلور و شیشه بسیار شناخته شده است.

وی با اشاره به حضور خودروسازان معتبری چون پژو، هیوندای و تویوتا در کشور چک عنوان داشت: در سال یک میلیون خودرو در چک تولید می‌شود.

سفیر جمهوری چک در ایران با بیان اینکه در برخی از حوزه‌ها مانند کشاورزی که لرستان قابلیت دارد ما هم توانایی‌هایی داریم؛ از جمله در زمینه‌ی تولید ماشین‌آلاتی چون تراکتور و سایر ماشین‌آلات مورد نیاز این حیطه تصریح کرد: همچنین در حوزه‌ی تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از جمله تولید گوشت و فراورده‌های گوشتی و شیر نیز جمهوری چک قابلیت‌های قابل توجهی دارد.

چومبا گفت: جمهوری چک در زمینه‌ی صنایع داروسازی، یک شرکت بزرگ و شناخته شده دارد که به دنبال بازار برای عرضه‌ی محصولاتش است؛ همچنین شرکت‌های کوچک و متوسط دیگری در زمینه تولید داروهای دامی و انسانی فعالیت دارند که آن‌ها می‌توانند با شرکت‌های شما تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران چک می‌توانند در همه‌ی این حوزه‌ها تعامل و همکاری داشته باشند، تصریح کرد: آب و هوای مساعد لرستان می‌تواند زمینه‌ی حضور گردشگران کشور چک را فراهم کند؛ البته بستگی به همت شما و سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی زیرساخت‌های استان دارد.

سفیر جمهوری چک در ایران با بیان اینکه همه‌ی زیرساخت‌ها حیاتی از جمله هوا و زمین مساعد در استان لرستان وجود دارد، عنوان کرد: لرستان جواهری است که باید دوباره کشف شود و در این خصوص فقط کافی است درها را به روی سرمایه‌گذاران باز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.