بردسکن- رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از پرداخت تمامی غرامت بیمه کشاورزان استان در سال ۹۴ و ۹۵ خبر داد.

تمامی غرامت  بیمه کشاورزان استان در سال ۹۴ و ۹۵ پرداخت شد

 مهندس مجتبی مزروعی در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین گفت:  بر اثر  حوادث غیر مترقبه از جمله سرمازدگی، سیل و توفان و خشکسالی  هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی و دامی استان خسارت وارد شد که ازاین مبلغ  ۸۴۰ میلیارد تومان خسارت وارده  ناشی از سرمازدگی آذرماه پارسال به باغات انار ، انجیر،مزارع زعفران و چقندرقند می باشد.

وی اظهارداشت: پرداخت خسارت به کشاورزان در دستور کار دولت قرار دارد اما به خاطر وقوع سیل و زلزله در مناطق مختلف کشور پرداخت خسارت ها به تاخیر افتاد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از توزیع نهادهای مدت دار و بدون سود به واحدهای مرغداری تخم گذار خسارت دیده ناشی از آنفولانزا دراستان خبرداد و گفت: با توجه به قیمت پایین محصول زعفران با تصمیماتی که اتخاذ شد کار خرید محصول زعفران به صورت توافقی  توسط سازمان تعاون روستایی در استان آغاز شده است.

مزروعی به تخصیص اعتبارات اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و کم فشار در استان خبرداد و گفت: تسهیلات اجرای این طرح ها در استان  وجود دارد  و متقاضیان می توانند با مراجعه به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ها ازاین تسهیلات  استفاده کنند. وی  با اشاره به آفت پسیل پسته از تعیین کارشناس معین برای کنترل این آفت در شهرستان های پسته خیز استان خبرداد و گفت: دراین رابطه سموم مورد نیاز و متناسب برای مبارزه با این آفت تامین شده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.