یزد- رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان یزدگفت: طی یک ماه گذشته تاکنون توسط اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی شهرستان یزد بیش از چهار و نیم تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف در شهرستان یزد معدوم شد .

چهار و نیم تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف در یزد معدوم شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی دامپزشکی، هادی زارع از کشف و معدوم سازی بیش از چهار و نیم تن فرآورده خام دامی، طی یک ماه گذشته تاکنون در شهرستان یزد خبر داد و گفت: هدف اصلی دامپزشکی تامین سلامت افراد جامعه بوسیله ی فراهم آوردن غذای سالم از طریق کنترل و نظارت بر فرآورده های خام دامی از ابتدای تولید تا زمان مصرف می باشد.

 وی افزود: نظر به اهمیت نظارت دامپزشکی، اکیپ بازرسی شبکه دامپزشکی یزد به صورت منظم اقدام به بازرسی از اماکن مرتبط با تولید، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی نموده و رعایت شرایط بهداشتی را مورد  بررسی قرار می دهد.

زارع تصریح کرد: در بازدیدهای صورت گرفته از مراکز عرضه فرآروده های خام دامی طی یک ماه گذشته تاکنون، کارشناسان دامپزشکی با توجه به عدم رعایت نکات فنی و بهداشتی لازم در مراکز مذکور اقدام به نمونه بردای از نمونه ها نموده و پس از ارجاع آنها به آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی استان یزد و اثبات بالا بودن بار میکروبی آنها اقدام به معدوم سازی محوله های مذکور نمودند.

وی خاطر نشان ساخت: به شهروندان عزیز توصیه می کنیم در تمامی اوقات به خصوص در فصل تابستان که به دلیل گرمای هوا امکان فساد پذیری فراورده های خام دامی بیشتر می شود در هنگام خرید به وضعیت بهداشتی محل عرضه و نیز شرایط ظاهری فرآورده دقت نمایند تا از مصرف مواد غذایی مسموم و عواقب آن در امان بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.