۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 529868

گناباد-آیین بزرگداشت حکیم ابولقاسم فردوسی شاعر نامدار ایرانی شامگاه دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه با حضور دوستداران ادب فارسی وهنرمندان در تالار کوثر بیدخت گناباد برگزار شد.

آیین بزرگداشت فردوسی در گناباد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، رییس دانشگاه علمی کاربردی  بهزیستی گناباد در این مراسم گفت: مولفه ایدئولوژیک محکم و متعصبانه ای در شاهنامه وجود ندارد و دین مداری برخاسته از خرد در ادبیات فردوسی مشهود است.

مجتبی ازقندی افزود: در دوره ای که هویت جمعی ایرانی از بین رفته بود و زبان فارسی را از دست داده بودیم، شاهنامه سروده شد و معیارهایی را که او در خردورزی و ستایش بیان کرده نگرشی نو بود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد هم  ضمن گرامیداشت زادروز حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه و سی سال رنج مستمر فردوسی در سرودن شاهنامه را باعث احیا و بقای زبان فارسی دانست.

حمید مهدوی مقدم  افزود:یکی از مزیت های شاهنامه این است که به اندیشه های مختلف احترام می گذارد و فردوسی نمونه کامل یک شیعه است، شیعه ای که روشش اعتدال و خرد است.

اجرای موسیقی سنتی توسط آموزشگاه موسیقی عارف مهدوی، شعرخوانی شاعر طنزپرداز اسفندیار فیاضی، سخنرانی ادبی آقای علی مصباح و دکتر حسینی از اساتید و محققین ادبیات، اجرای نقالی و شاهنامه خوانی توسط هنرمند برجسته تئاتر آقای علی آذرین فر از دیگر برنامه های این همایش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.