اصفهان- پژوهشگران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نخستین بار در کشور موفق به طراحی و تجاری سازی سامانه نمک زدایی خودجوش از پساب ها شدند.

سامانه نمک زدایی خودجوش طراحی و تجاری سازی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان هزینه طراحی این سامانه را در پنج سال ۱۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این سامانه توانایی تبدیل پساب های فوق شور صنعتی وشهری را با شوری بالای ۲۰ هزار ppm به آب پاک و زلال و باشوری کمتر از ۵۰ ppm دارد.

محسن حسینی، روش های متدوال برای استفاده از پساب های صنعتی و شهری را به دو روش فیلتری و تبخیری – تقطیری دانست و افزود: در طراحی این سامانه با استفاده از روش تبخیری- تقطیری بیش از ۹۵ درصد از پساب ورودی  به چرخه مصرف باز گردانده می شود.

وی کاربرد این سامانه را در صنایع فولادی ، پتروشیمی و پالایشگاهی بیان کرد و گفت: در این فناوری ابتدا پساب ورودی تحت خلا قرا رگرفته و در دمای محیط شروع به جوشیدن وتبخیر می کند و در فرایندی بخار ایجاد شده تبدیل به آب مقطر می شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود : بی نیازی به منابع حرارت برای تبخیر و منابع سرد برای تقطیر ، استفاده در صنایع مختلف برای حذف آلاینده های زیست محیطی ، صرفه جویی در مصرف آب صنایع وحساسیت نداشتن به شوری و املاح موجود در پساب ورودی به سامانه از مهمترین ویژگی های سامانه نمک زدایی خودجوش است.

سامانه نمک زدایی خودجوش با شماره ۸۵۶۴۴ در اداره کل ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی به ثبت رسیده است.

امسال با راه اندازی این سامانه در صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی کشور   از  ورود میلیون ها مترمکعب پساب صنعتی به محیط زیست جلوگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.